Waarom heeft de ombouw van een caravan vaak van die bobbeltjes en een camper niet?

Ik heb vernomen dat die hobbeltjes de caravan steviger maakt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vervoer
6.8K

Antwoorden (1)

Dit soort caravans worden vervaardigd van heel dun plaatmateriaal. Om die plaat te versterken wordt deze geprofileerd, en dat zijn inderdaad die bobbeltjes. Een camper moet veel sterker zijn, omdat deze zelf rijdend is. De RDW stelt daarom eisen aan de sterkte van het materiaal, om een goedkeuring te krijgen.
jc54