Er is alleen een verbod van personenvervoer in laadruimtes. Daar vallen caravans ook onder.
Officieel mag je een hond dus vervoeren in een caravan. Het is echter niet aan te raden. Een caravan beweegt veel meer en maakt veel meer lawaai dan een auto. Het is dus geen prettige manier voor de hond om vervoerd te worden.
Daarnaast is het uiteraard ook geen veilige manier als je bedenkt hoe een caravan er uit ziet na een ongeluk.
Mocht je er toch over denken om dit te doen, zorg dan in elk geval voor een 'veilige' plek voor de hond. Dus een bench die vaststaat bijvoorbeeld zodat de hond niet de hele caravan door-geslingerd wordt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ivana
9 jaar geleden
Jij denkt vanuit de hond en dat is perfect. Plus. Inderdaad heel gevaarlijk en onplezierig voor het dier.
jodyenboyke
9 jaar geleden
+ ik zou het nooit in mijn hoofd halen in ieder geval.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank voor het antwoord Het over één kam scheren hoe een hond hierop reageert en hoe prettig(er) hij het zou vinden in een veel ruimere caravan die als een blok achter de auto ligt en minder lawaai waakt dan mijn auto blijft natuurlijk één van de vele persoonlijke opvattingen waar ik -je raadt het al- het vooral niet mee eens ben.
We hebben het al eens geprobeerd en beviel uitstekend, Geconcludeerd vanuit het gedrag van de hond.
Uiteraard maak je en paar aanpassingen zodat het bed van 170x 200 cm de enige plaats is waar hij verblijft.
De factor gevaar is miniem aanwezig, mijns inziens weg te strepen tegen vervoer ín de auto (beklemming b.v. of brand) Het ging mij uitsluitend om de wettelijke kant van het verhaal.