Hoeveel korting occasion auto?

Hoeveel korting is er te verkrijgen op een tweede hands auto bij de dealer zonder inruil?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vervoer
1.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
wat bedoel je met korting? ten opzichte van de vraagprijs? Dat hangt er natuurlijk vanaf hoe goed jij kunt onderhandelen, wat de vraag en het aanbod van betreffende type auto is, hoe scherp de vraagprijs al is... Hier is dus geen algemeen antwoord op te geven

Antwoorden (1)

Voor occasion auto's zijn er naar mijn ervaring geen vaste regels bij dealers.

Bij nieuwe auto's krijg je wel een standaard korting wanneer je geen inruil hebt, en deze is merk breed afgesproken. Voor occasions doet het overkoepelende merkbedrijf uiteraard niets (die koopt een dealer immer zelf in en niet op basis van wat er mogelijk wordt gemaakt vanuit het nationale distributiekantoor van het merk), en zijn er dus geen standaard regels.