Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie heeft voorrang, de auto of de fiets?

Allereerst heb ik een foutje gemaakt met de rijrichting van de auto’s. Vanzelfsprekend gaat de bovenste rijbaan naar links, en die daar onder naar rechts…

Er fietst een fietser (A) op het fietspad rechtsonder. Hij wilt linksaf slaan. Er komt een auto naast hem rijden, de auto wilt rechtsaf slaan. De auto moet eerst over het fietspad bestaande uit 2 richtingen, om op de juiste weg te komen. De fietsen die al op dat fietspad fietsen, komend vanuit links en rechts, hebben voorrang. Maar hoe zit het met fietser A? Mag hij voor de auto langs naar links afbuigen, of heeft de auto voorrang?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vervoer
1.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ploatje?
HeerVoldemort
10 jaar geleden
idd zonder plaatje erg onduidelijk
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er hoort idd een afbeelding bij, maar deze wordt niet weergegeven. Ik heb contact opgenomen met de moderator, mss kan hij me helpen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kan ook het plaatje op bijvoobeeld tinypic zetten en linken.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

De fietser aangezien die langzaamer is dan de auto, net als de voetgangerr voorrang zou hebben als er een fietser in de weg zou zitten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Alleen als er blokjes aan beide zijden van het fietspad staan heeft fietser A voorrang, als er geen blokjes staan heeft de fietser A geen voorrang. Ongeacht of er al anderen fietsers op het pad fietsen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding