Wat is de wetgeving rond woonwagens in België?

Zoals de vraag al duidelijk maakt, gaat mijn vraag over woonwagens. Aangezien ik in België woon, zet ik het er uitdrukkelijk bij, omdat de Belgische regering andere wetten maakt dan de Nederlandse... Nu, de Nederlandse wetgeving kan in mindere mate een leidraad zijn maar als er iemand iets weet over de Belgische wetgeving, is dit veel handiger.
Nu wat bedoel ik met deze zo brede vraag? Ik vraag me af wat de wetgeving ervan zegt, zijn er maximum afmetingen, mag het in een tuin bij een woning staan, hoe mag het vervoerd worden?
Vooral de beperkende zaken in de wetgeving lijkt me belangrijk, zodat ik daar niet over ga als ik er een laat maken. Het is niet bedoeld om permanent te wonen, het is eerder bedoeld om me er eens in terug te trekken om tot rust te komen, of eens mee een rondtocht maken in de schaarse groene gebieden in België.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vervoer

Het beste antwoord

Vragen mbt. Belgische wetgeving is lastig. Stel je vraag eens op www.juridischforum.be, hier vindt je Belgische mensen die kennis hebben van het recht daar.