Wat is de functie van dit bord langs de weg?

Op de A2 ter hoogte van Maarheeze (N-B) richting het noorden staan 2 borden in de berm die "veranderen" van kleur doordat je er vanuit een andere hoek op kijkt, wat is precies de functie van deze borden? Ik heb geen foto kunnen nemen omdat ik er al langs was.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vervoer
1.1K
Ritsuka
10 jaar geleden
is het in een bocht? wat voor symbool staat er op en welke kleuren?
bamibal
10 jaar geleden
Bedoel je deze? https://www.google.nl/maps/preview#!data=!1m8!1m3!1d3!2d5.617495!3d51.302742!2m2!1f333.97!2f78.66!4f75!2m9!1e1!2m4!1s4s022gDnHDKT-X2mKkFxGg!2e0!9m1!6sE25!5m2!1s4s022gDnHDKT-X2mKkFxGg!2e0&fid=5
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja precies die bedoel ik

Het beste antwoord

Normaal zonder het optisch bedrog betekend dat bord een versmalling of einde van de vluchtstrook.
Aangezien hier de vluchtstrook niet versmalt of ophoud is het niet daar voor.
Het kan zijn dat ze dit als proef hebben geplaatst. Vanaf dat bord komt namelijk aan de andere kant pijlborden die voor een bocht waarschuwen. Deze hebben hetzelfde optisch bedrog als dat rechthoekige bord.
Een waarschuwingsbord is het niet iig. Deze is altijd driehoekig met een rode rand.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Die borden waarschuwen voor de naderende bocht in de weg.
bamibal
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er is inderdaad een bocht naar rechts, maar ik zou niet weten hoe deze mij waarschuwen, je wordt er alleen maar door afgeleidt