Weet iemand wat deze clipjes voor moeten stellen?

Mijn vraag is of iemand weet wat dit zijn en waar ze vandaan komen. Plus eventuele waarde?

Toegevoegd na 3 uur:
Er zit een klein haakje aan de achterkant. Het lijkt alsof je hem ergens kan ophangen.
het is van ijzer of zilver. En er staar Rover en Chevrolet op.

Wie kan mij helpen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vervoer

Het beste antwoord

Links op die van Rover lijkt roest te zitten, dat wijst op ijzer.
Zilver op een waarschijnlijk reclame-weggeef-artikel dat jarenlang om een setje papier blijft zitten (en kwijt kan raken) lijkt mij ook nogal onlogisch.

Het lijken inderdaad papierklemmetjes zoals paperclips, maar als de vraagsteller er een omgedraaid neergelegd had was dat misschien duidelijker te zien geweest: is het haakje achteraan omgebogen zodat het ding gemakkelijk over een paar velletjes papier kan worden geschoven en dan toch klemt?

Als ze vooral goed klemmen bij een dikkere stapel, dan zouden het 'moneyclips' kunnen zijn.
Bordensteker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik zal een foto maken van de achterkant.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sorry kan geen foto bij opzetten.
Bordensteker
10 jaar geleden
Tja, daarvoor zul je de foto op Flickr of een andere fotosite moeten zetten, en er dan naar toe linken.
(O, wacht, of natuurlijk als een nieuwe vraag plaatsen? Want de eerdere foto's heb je wel geplaatst gekregen.) Maar ik heb ook nu al tochwel het idee dat de klem aan de achterkant in een soort S-vorm gebogen zal zijn, zodat je er gemakkelijk wat papier onder kan steken. Klopt dat?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dat klopt inderdaad. het een zeer lichte s vorm.
Bordensteker
10 jaar geleden
Toen ik met Google zocht op "money clip" en 'Afbeeldingen' aanklikte, ging er een nieuwe wereld voor mij open.
Je kunt vervolgens ook nog Rover of Chevrolet er bij zetten. Kennelijk heeft men in Amerika vaak de behoefte om dollarbiljetten (die allemaal even groot zijn) dubbelgevouwen met een clip eromheen in de broekzak mee te nemen (en af te zien van een portemonnee). Met een automerk erop zijn het dan dus clips die een autodealer als weggevertje heeft, een beetje vergelijkbaar met een sleutelhanger.
Maar dan is het wel opmerkelijk dat precies hetzelfde design door meerdere merken gebruikt wordt ...
Ook hebben bijna alle moneyclips die ik daar zag een grotere klem dan die van de vraagsteller.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
het zou kunnen dat het van een autodealer afkomt, maar ik denk dat het haakje aan de achterkant weer te klein is om er geld achter te stoppen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank je wel voor je reacties op mijn vraag