Wat moet je doen als op dashboard rood lichtje gaat branden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vervoer
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Stoppen !! Dus niet doorrijden tot aan de garage ! Dit betekent meestal te hoge temperatuur , door ? Defecte waterpomp tot lekke radiateur . Of olie is te leeg ! Of remmen defect , of gewoon de handrem nog aan :) in alle gevallen direct stoppen om verdere schade tevoorkomen. Succes

Antwoorden (2)

In het boekje van je auto kijken. Daar word elk lampje aangegeven inclusief beschrijving en wat je eraan kan doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Rode lampjes geven in principe aan, dat je moet stoppen (of zo snel mogelijk naar de garage) omdat er schade kan ontstaan (te weinig motorolie, te heet, remblokken die op zijn enz.)
Gele lampjes geven aan dat er gevaar dreigt maar nog wel verder gereden kan worden (ABS uitval - kan nog wel remmen maar kan ook blokkeren, motorstoring zoals luchtmassameter defect enz.)
jc54
10 jaar geleden
paulus811
10 jaar geleden
Goed antwoord! Virtuele + (kan om onbegrijpelijke redenen niet met de app)
Ritsuka
10 jaar geleden
Klopt
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ maar toch één opmerking, ROOD is onmiddellijk stoppen en zelfs niet tot aan de garage proberen rijden. Dat fout evalueren en eventueel verhelpen. Dat kan zijn olie of water bijvullen, enz.
Indien u het zelf niet kan dan zeker de garage bellen voor depannage.