Bij welke instantie in Duitsland kun je een Umweltplakette oftewel een milieu vignet kopen?

In Duitsland heb je in sommige grote steden een milieu vignet voor je auto nodig, anders mag je in bepaalde gebieden van de stad niet rijden. Nu zijn deze stickers ook te krijgen bij de ANWB en sommige Nederlandse bedrijven voor 10-15 euro. Terwijl ze in Duitsland maar 5 euro schijnen te kosten. Omdat ik regelmatig in Duitsland kom, zou ik graag willen weten waar ik in de buurt van Kleve zo'n vignet kan kopen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vervoer
3.1K

Het beste antwoord

De Umweltplakette van mijn vorige auto heb ik bij een willekeurige TüV-Prüfungsstelle gehaald. Gewoon zonder afsrpaak langsgereden. Ik had geluk: binnen tien minuten was ik aan de beurt. Kan ook best drie kwartier duren als je zonder afspraak binnen komt rijden.

Ze zoeken dan je autogegevens op aan de hand van je kentekenbewijs (als je met een NL-auto langskomt). Dat kost wat meer tijd, omdat onze kentekenbewijzen niet zonder meer de gegevens "Schlüsselnummer" en zo) bevatten die ze nodig hebben. 't Was dus wat zoeken in het computersysteem. Met Duitse autopapieren gaat dat sneller.

Hoe dan ook, tien minuten wachten tot ik aan de beurt was, tien minuten zoeken naar de gegevens van mijn auto, fünf Euro betalen, en klaar was ik.

Voor mijn nieuwe auto heb ik de Umweltplakette besteld bij Dekra - zie Bron. Dat kostte weliswaar € 12,50, maar daarvoor hoefde ik nergens langs te rijden en kreeg ik mijn Umweltplakette de volgende dag per post thuisgestuurd - gewoon hier in NL.

Toegevoegd na 3 minuten:
Een TüV-Station vind je via de tweede Bron. Daar kun je ook meteen online een afspraak maken, waarbij je de garantie krijgt dat je op de afgesproken tijd meteen aan de beurt bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Bij een garage. Daar heb ik meine vandaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien bij een tüv keuringstation.
Kijk beter eerst even in welke categorie je auto valt, als het in rood is kun je er beter geen halen want die worden overal geweigerd
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zonder Umweltplakette kom je op nog minder plaatsen dan met een rode.
http://www.vab.be/nl

kijk eens op.
http://www.vab.be/nl/viavab/verkeersinfo/europa/toltarieven/

succes
Bronnen: