Van waar naar waar gaat de langste snelweg ter wereld?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vervoer
1.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lastig te beantwoorden: http://www.wegenforum.nl/viewtopic.php?f=16&t=17169

Het beste antwoord

Volgens wikipedia:
"Statistieken

"Langste internationale snelweg: de Pan-American Highway , die veel landen in de verbinding Amerika , is bijna 25.000 kilometer (15.534 mijl) lang met ingang van 2005"

"Langste nationale snelweg (point to point): De Trans-Canada Highway is 7,821 km (4,860 mi) lang met ingang van 2006 . "

"Langste nationale snelweg (circuit): Australië Highway 1 . aan meer dan 20.000 km (12.000 mi) [ nodig citaat ] Het loopt bijna de hele weg rond kustlijn van het continent. "