Wie is de dupe als een aangetekend pakketje niet aankomt?

Ik heb een telefoon besteld bij een webwinkel. Hij is verstuurd via PostNL. Elke keer als ik op de track en trace pagina kijk wordt het de volgende dag bezorgd. Maar ket komt niet, en ik maar thuisblijven.
Ik heb al voor de telefoon betaald. Kan ik mijn geld terugvragen? en na hoeveel tijd?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vervoer
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nee niet bij een provider, een gewone webwinkel. toestel zonder abbo

Het beste antwoord

Het is niet jouw verantwoordelijkheid om bij PostNL te informeren waar het pakje blijft: de webwinkel moet ervoor zorgen dat jouw bestelling (in goede staat en op tijd) wordt afgeleverd. Dáár moet je dus ook heen met je klacht! Zij moeten uitzoeken waar het pakje is gebleven.

In de wet staat dat je het product binnen dertig dagen moet krijgen. Maar als een webwinkel stelt dat het binnen vijf werkdagen te leveren is, moeten zij zich aan die afspraak houden. Als de winkel zich niet aan die afspraak houdt, kun je je geld terugvragen. Het bedrijf moet dat zo spoedig mogelijk (uiterlijk binnen 30 dagen) terugbetalen. Gebeurt dat niet, stuur dan eerst een brief naar de webshop. Een voorbeeld vind je op bijgaande website van de overheid. Daarna kun je eventueel de Geschillencommissie inschakelen.

Veel succes!
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als het pakket kwijt raakt, is de verzekering de dupe: Het verzekerd voor 500 euro. Echter, ze leveren 2 keer bij jou aan de deur. Daarna moet je naar het postkantoor om het op te halen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als het goed is heb je een bewijs dat je betaald hebt. het beste dat je nu kunt doen is contact opnemen met PostNL. zolang je een bewijs hebt dat je het pakket betaald heb en het verstuurd is het het probleem can PostNL.