Op de A58 wordt binnenkort trajectcontrole ingevoerd. Nu kom ik ná de beginpoortjes de snelweg op. Hoe werkt het dan?

Normaal gesproken wordt je kenteken 2 of meer keer gescand en wordt dmv de tijdsintervallen bepaald met welke gemiddelde snelheid je gereden hebt. Nu kom ik na de eerste poortjes de snelweg op en ga dus alleen onder de laatste poortjes door, terwijl dit wel ongeveer 3/4 van de trajectcontrole bedraagt. Kan ik theoretisch gezien dan wel 180 rijden als ik bij het onder doorrijden van de poortjes maar terug naar 100 ben afgezakt of zouden in de toekomst op de op- en afritten ook poortjes komen te staan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vervoer
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
100 moet overigens 120 zijn :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij is de trajectcontrole altijd tussen twee toeritten. Als het traject langer is staan er meerdere detectiecamera's na elke toerit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De beginpoortjes staan na afslag 24 (samenkomst van A17 en A58) en eindigen na afslag 26. Ik kom er bij afslag 25 op. Op de terugweg werkt het hetzelfde. Ik passeer in de huidige situatie altijd maar 1 poortje.

Het beste antwoord

Voorlopig kan je dus lekker iedereen inhalen :-). Bij het poortje zelf zou ik wel oppassen, omdat er vast ook een gewone flitser bij staat...
En in de toekomst zullen wel bij meer opritten cameras staan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nu is het niet mijn bedoeling om de schatkist te gaan spekken, dus zal ik me netjes aan de 120 blijven houden, maar dit lijkt me idd. wel het meest plausibele antwoord. Bedankt!

Andere antwoorden (1)

Bij elke af en op rit wordt je opgemerkt en wordt je de tijd gemeten om je snelheid te bepalen.