Hoeveel ben je kwijt in kosten bij een Scooter?

Scooter waarbij je een helm op moet, bestuurder is 19/20 jaar.

ik bedoel dan de wegenbelasting en Verzekering.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vervoer
42.1K

Het beste antwoord

Ik betaal 8 euro per maand voor mijn WA verzekering(twee schade vrije jaren) mijn scooter verbruikt 1 op 35 euro 95, het is een twee takt. Ook verbruikt mijn scooter olie. Ik weet niet precies hoelang ik met een fles doe maar wel een aantal maanden. Voor een fles olie betaal je ongeveer 10 euro. Een keer per jaar laat ik onderhoud uitvoeren à ongeveer 250 euro. Verder komen er af en toe onverwachte kosten bij als iets stuk gaat.(of als je valt) Ik rij ongeveer 6000 km per jaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Wegenbelasting betaal je niet. De verzekering is afhankelijk van de waarde van je scooter en waar je woont. Daarnaast maakt het uit hoe uitgebreid je de scooter verzekert (ook tegen diefstal etc). Reken in het goedkoopste geval op 100 tot 110 euro per jaar. Het duurste (met diefstal erbij) kan het al gauw oplopen tot 400 tot 500 euro.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb mijn scooter verzekerd bij de Hema. All-Risk kost die mij €14,32 per maand. Ga je niet voor all-risk dan kost dat ongeveer €5,50 per maand.
Verder tank je met zo'n scooter gewone Euro95 benzine. Verbruik ongeveer 1 op 50. Er zit een 4,5 liter tank in. Dus voor 9 euro kom je ongeveer een 250km.
Een beurt kost bij de scooterspecialist ongeveer 60 euro mits er niks aan de hand is. Beurten bij een 4-takt scooter zijn ongeveer om de 3000km.
Dus als je nu ongeveer weet hoeveel kilometer je per maand moet reizen kun je zo je maandelijkse onkosten uitrekenen.