waarom is de ene auto duurder dan de andere?

Natuurlijk bedoel ik hier niet waarom een Audi R8 duurder is dan een Fiat Panda, maar soortgelijke auto`s bijv. een Seat Ibiza en een VW Polo, Seat is een onderdeel van de VW-groep, maar waar betaal je extra voor? Gebruiken ze bij een Seat kwalitatief mindere onderdelen? (ik mag toch hopen van niet) of is er ergens anders dit verschil uit te halen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vervoer
1.3K

Antwoorden (2)

Marketing... De fabrikant wil met verschillende merken een andere beleving aan de auto meegeven. Wij laten ons als consument voor de gek houden en trappen er allemaal in. Wat betreft het type wat jij noemt zal er iets verschil zijn in de gemonteerde accessoires. Hierdoor zal een prijsverschil ontstaan en natuurlijk wil VW voor de Polo meer betaald krijgen om het wat ""exclusiever"" te maken. Zodat jij kan zeggen dat je geld hebt voor een vw. Ipv een Seat...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
X2

Hou er rekening mee dat skoda eigelijk oude volkswagens zijn. Ze mogen de technologie van vw pas na 3 jaar gebruiken.
Dus de modernste en nieuwste snufjes blijven voor de grote merken