Is de lichtkleur van een mistlamp aan de voorkant van een voertuig altijd geel of kan het ook wit zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer

Het beste antwoord

Wit of geel, het mag in Europa beide.

Zie voor de eisen aan de mistlampen de europese richtlijn uit de link.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In het volgen van wetgeving is Nederland niet sterk, bij de APK werd mij verteld dat mijn verstraler kapot was maar dat was geen punt. Volgens mijn boekje zijn het mistlampen, en is dat een afkeuring, ze zijn wel wit zitten standaard in de bumper en hebben geen E Keur zoals in de wetgeving staat omschreven. De APK is dus een Algemeen Periodiek Kansspel.

Andere antwoorden (1)

In Frankrijk mag geel. In Nederland dacht ik dat alleen wit is toegestaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je het niet weet maar denkt, dan is het toch geen antwoord op de vraag?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
No tegenXinnig, dat betwijfel ik. Als je logisch zou denken, dan zou je kunnen zeggen: de gele lampen die ik in NL zie, zouden misschien van FR auto's kunnen zijn.
Het is geen kompleet antwoord, dat vindt je hier nooit maar een duiding van de richting voor je eigen denkproces.
Een antwoord is altijd gepaard aan een mate van waarschijnlijkheid dat het juist is. Dat geef ik alleen maar aan als toegift. Ik denk zeker te weten dat het in Nederland niet mag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van Europa moet het mogen....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@travistar: Bedankt voor je belerende reactie.