Hoe is het mogelijk dat een scootmobiel 's avonds harder rijd dan overdag?

Ik mag met mijn scootmobiel 15 km/pu Nu rijd ik regelmatig op de dag maar ook 's avonds.
Voorbeeld: Ik ga 's middags naar mijn zoon en doe er dat +/- 35 minuten over.
Laat in de avond rijd ik weer terug naar huis en dan doe ik er +/- 20 minuten.
Je ziet zelf het verschil. ( heeft niets met wind te maken )

De scootmobiel is al redelijk vaak nagekeken omdat ik het gevoel heb dat deze ( overdag steeds langzamer gaat rijden ) en paar keer hebben monteurs hem steeds moeten bijstellen of weer eens een paar nieuwe accu's erin gezet. Scootmobiel is nooit 's avonds getest.
Als ze me nu zouden vragen hoe hard mijn scootmobiel rijd dan zou ik zeggen 9 km/pu

Ik weet dat dit een vreemde vraag is maar ik hoop echt een verklaring te kunnen krijgen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
1.8K

Het beste antwoord

Aangezien het om een elektrisch aangedreven scootmobiel gaat, moeten we het denk ik met name in de accu zoeken.
Enkele invloeden:
_Volle accu is snelle rijden.(Wanneer laad je bij?)
_Met of zonder licht: (Je zou eens overdag met licht moeten rijden, voor zover je dat nog niet deed.
_Koude: Een koude accu heeft minder capaciteit, dus trager, 'savonds is het weer/temp vaak zachter dan overdag.
_De route die je 's avonds rijd loopt deze soms enig sinds van hoog naar laag?
_Gewicht: Kan het zijn dat je s'avonds minder gewicht vervoerd?

Ben benieuwd of er iets van toepassing is!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De tijd, noch het licht buiten is van invloed op de snelheid van uw scootmobiel. Misschien rijdt er minder verkeer in de avond waardoor stoplichten sneller op groen springen, een andere verklaring voor dit 15 min. verschil kan ik ook niet bedenken.