Op de plei route van gelredome naar rotonde snelweg in Arnhem hangen 2 kleine camara's een tijdje wie weet wat voor camara's dat zijn?

Toegevoegd na 1 minuut:
en waar ze voor dienen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
1.3K

Antwoorden (4)

Er hangen daar veel rood licht flitsers en ook veel snelheidcontroles.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op het 80-km deel staat er alleen een camera (een grote witte paal die nauwelijks als camera te herkennen is) bij het tweede kruispunt vanaf het Velperbroekcircuit. De vraagsteller doelt dus niet op camera's die boetes veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh. Rondom het gelredome hangen overal camera's. Nou ja, niet overal maar aan veel palen. Daar kreeg mijn vriend regelmatig een ticket van. Uiteindelijk heeft ie het afgeleerd...
Die camera's zijn bedoeld om snel files en/of ongelukken te kunnen waarnemen. Deze staan in verbinding met een verkeerscentrale, die bijvoorbeeld de matrixborden (die niet al te lang geleden op de Pleijbrug geplaatst zijn) boven de weg kan bedienen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt, een +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij bedoeld de vraagsteller een ander soort camera. Niet die van de verkeerscentrale/ webcams...
Die zijn er om te controleren dat de (vele) stoplichten de infrafrucstuur niet naar beneden halen, het zijn dus een soort van webcams! (en ze zijn nodig ook)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze camera's hebben niets met snelheid of controle te maken. Deze camera's registreren enkel kentekens en houden zo de verkeersstromen bij die Arnhem in en uit gaan en door de stad heen.

Toegevoegd na 53 seconden:
"Doel van de tellingen is het nauwkeurig in kaart brengen van verkeersstromen. Zo probeert Arnhem de doorstroming te verbeteren. Arnhem doet twee keer per jaar zo'n onderzoek."

Toegevoegd na 2 minuten:
Dit artikel is uit 2008, de camera's hangen inmiddels al op meer plekken, en ook meer in de stad, bijvoorbeeld ook als je vanuit de stad de nieuwe brug op rijdt.

Toegevoegd na 2 uur:
Ik weet trouwens nu niet zeker of ze naar kenteken kijken en je zo volgen door de stad, of dat er alleen geteld wordt...