Zitten de bewoners van o.a. Schiermonnikoog momenteel vast op hun eiland?

Ik zag net bij nieuwsuur dat er gelopen werd vanaf het vaste land van Groningen naar verschillende eilanden. Nu de Waddenzee bevroren is, zou ik denken dat de eilandbewoners niet van hun eiland weg kunnen. Tenzij ze gaan lopen natuurlijk. Klopt deze gedachte?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In nood kunnen ze altijd met een helicopter.

Het beste antwoord

Nee die klopt niet

De vaarroutes naar Ameland, Terschelling en Schiermonnikoog worden opengehouden, nu zelfs met ijsbrekers (dat was sinds 1964 niet meer gebeurt).

De sneldiensten varen niet, en er vast wel wat vertraging zijn en soms een dienst uitvallen maar op zich zijn de waddeneilanden gewoon bereikbaar.

Toegevoegd na 10 uur:
Die is natuurlijk dat ;-(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als er gelopen kan worden van en naar een waddeneiland dan is het noodzakelijkerwijs niet zo dat er niet gevaren wordt. Zie informatie van Wagenborg's veerdiensten.