Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je een auto huren met een prepaid creditcard?

En zo ja, hoeveel moet er dan aan tegoed op staan om de borg af te dekken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee, over het algemeen niet. De credit card is juist een garantie voor de verhuurder dat hij jou terug kan vinden, en dat is nou precies erg lastig met een prepaid.
Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk, zoals: debit cards met hoge dekking [de verhuurder zal dan ook een veel groter bedrag ' reserveren'] en autoverhuurders die het met de administratie niet zo nauw nemen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
- Onzin. Mijn pre-paid credit card staat gewoon op mijn naam, ik moest een kopie van mijn paspoort bij de aanvraag voegen en mijn adresgegevens zijn ook bekend (anders kan hij natuurlijk niet worden opgestuurd). Daarnaast is mijn bankrekening er aan gekoppeld en mijn e-mailadres ook nog, want daarmee moet ik inloggen om mijn af- en bijschrijvingen te bekijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bovendien moet je jezelf bij een beetje betrouwbaar autoverhuurbedrijf ook legitimeren met je rijbewijs.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus jij huurt regelmatig auto's met die CC?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee ik heb al een auto. Maar wat jij beweert - dat het lastig is om iemand terug te vinden met een pre-paid credit card - is onzin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja, dan heb ik zeker een prepaid die niet bestaat...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank voor jullie antwoord,en even nog gebeld met de autoverhuurder en het kan niet via een prepaid CC, maar wel via de gewone bankpas. Enige nadeel is dat je de gereserveerde borg contact terug krijgt...

Andere antwoorden (1)

Zolang er genoeg op je creditcard staat kun je er mee betalen wat je wilt. Voor het bedrag wat je nodig hebt om een auto te huren en de borg daarvoor te betalen, moet je informeren bij de verhuurder.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding