Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het mogelijk om als Nederlandse in België wonend een rijbewijs in Nederland te halen?

Momenteel woon ik in België, maar wil na de middelbare school terug naar Nederland verhuizen. Al wil ik wel - wanneer mijn leeftijd dat toelaat - meteen m'n rijbewijs halen en dan ook al in Nederland.

Gaat dit? Of moet ik eerst mijn rijbewijs in België halen, om het vervolgens om te laten zetten eens ik terug in Nederland woon?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Natuurlijk! Er zijn zelfs al rijschoolhouders die een simulator hebben als "voorbereiding" op het "echt de weg op gaan" vanaf 17 jaar (correct me if I am wrong) je al laten rijden in zo'n ding. Het belangrijkste is je theorie examen. In "den Belg" gelden andere regels. Ook voor het afname van je examen is het belangrijk de NL maatstaaf op je kaartje te hebben staan. Als je wilt zou je me een persoonlijk berichtje kunnen sturen, heb alle mogelijkheden als ICT-er bij-de-hand en ook de voorwaarden om dat te halen. Allé gij zijt geen dommigheit! Als je je theorie maar hebt, dan komt dat absoluut goed! Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding