Waarom is mijn Opel astra sport 1.7CDTI full option van 36.197,00 euro na 1 jaar nog maar 18000 euro waard met 55090km op de teller?

Als ik dan rondkijk zijn er auto's die meer km hebben,minder opties en ouder dan mijn astra uit 2010 zijn die dan nog 20 tot 26000 euro kosten. Waar zit dat verschil dan in.

Toegevoegd na 42 minuten:
Deze astra op de foto is mijn auto. Leren bekleding,19inch velgen,usb,Bluetooth,klasse III alarm canbus, centrale deurvergrendeling,3e hoofdsteun achterin, 2 dvd spelers achterin met draadloze koptelefoon en draadloze controllers voor games (1000 euro), 2x versterker met sub en 9 speakers (3000 euro) middearmsteun voor e.Mn achterin. Dealer onderhouden en nog 1 jaar fabrieksgarantie.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
1.3K

Het beste antwoord

1 Het prijsverschil zit onder andere in de verkoop & de aankoop prijs.
2 Een koper zal van een particulier een auto kopen voor veel minder geld omdat z/hij geen garantie geeft, een dealer wel.
3 Wat jouw auto waard is, is zoveel als de koper er voorover heeft. Dat heeft niets met de 'echte' waarde te maken.
4 Vind de juiste koper [liefhebber met geld in zijn zak] en je zou je auto voor wel meer kunnen verkopen. Dat is precies wat een goede verkoper kan: de juiste klant voor de juiste auto vinden.
Auto's verkopen in dit segment is moeilijk. Veel mensen die een 2de hands willen, kopen liever een oudere/goedkopere.
Er zijn spectaculaire Astra's te koop voor veel minder... zie link

Toegevoegd na 26 minuten:
Met je toegevoegde informatie zie ik dat het een echte liefhebber auto is. Leuk samengesteld, maar een erg lastig tengelde te maken configuratie. Het is echt -jouw- auto, het zal niet meevallen om een koper te vinden die precies deze opties wil en daarvoor jouw prijs te betalen.
Vindt je die koper echter wel, dan maak je iemand blij en kun je er een veel beter prijs voor krijgen dan die 18.000
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor de uitleg. Het is me nu duidelijk hoe de berekening in elkaar zit. Ik denk dat ik er maar gewoon zelf inblijf rijden want zelfs bij de Opel dealer krijg je met inruil maar 16.500 er voor terug. Gr Peter

Andere antwoorden (2)

Dat komt omdat de afschrijving in de eerste jaren na aanschaf het snelst gaat, en daarom is een nieuwe auto rijden ook zo verschrikkelijk duur. Want de koper van jouw auto zit op rozen: hij heeft eigenlijk ook een nieuwe auto (want wat is nou 1 jaar?) voor de helft van de prijs.

Ik heb het even gecontroleerd op de ANWB koerslijst, met een andere Opel Astra Sport van 27.000 Euro. Precies 1 jaar oud (op de maand nauwkeurig) is de waarde ook 13.500. Maar dan moet je niet vergeten dat als je die auto 2e hands bij de merk-dealer met garantie koopt, je al snel 17.000 betaalt.

Het klopt dus echt wel wat je schrijft. Als jouw auto elders te koop staat voor 20 tot 26000, dan moet jij dat ook proberen, of is het gewoon zo, dat die auto's tegen die prijs niet verkocht worden. Een vraagprijs is iets anders dan een verkoopprijs.

Men zegt weleens: als je met je nieuwe auto uit de garage rijdt, is ie direct al 5000 Euro minder waard. Wil je dus goedkoop autorijden moet je geen nieuwe auto kopen, of dat één keer wel doen, maar er dan 10 jaar in blijven rijden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Auto is 1.5 jaar en 55.000 km. Verschillende extra's verhogen de restwaarde van een auto niet of nagenoeg niet. Dit alles samen resulteert in de huidige inruil waarde.
Tussen inruil en verkoop zit nog een beurt, poetsen, garantie en winst. ^lr