Is het verboden "nep-kogels" te bestellen uit het buitenland?

Hallo,
Ik heb bij een buitenlandse site 3 aanstekers gekocht die eruit zien als echte kogels. Maar het zijn gewoon aanstekers. Zou dit verboden zijn om te importeren naar Nederland? Daarmee bedoel ik of ik hiermee gezeur of een boete kan krijgen bij de douane.

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
2.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zieke aansteker man!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha vind ik ook ik wil ze dus gaan verkopen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jammer, maar als ze het vinden móet je dan ook een boete betalen? En ik ben minderjarig ja ;p
Bedankt voor de reacties

Het beste antwoord

Het is verboden om op wapens lijkende aanstekers te hebben. Zelf ben ik er een aantal kwijt gespeeld op die manier. Ze zullen het in beslag nemen als ze het vinden aan de grens, en dan krijg jij een brief waarin ze je vragen de kosten voor vernietiging te betalen.
Kans is wel klein dat ze het vinden :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In Nederland is het bezit van alle vuurwapens verboden. Dat geldt ook voor niet-vuurwapens. Niet-vuurwapens zijn onder andere messen (bijvoorbeeld stiletto's), nepwapens en luchtdrukwapens, stroomstootwapens en zelfverdedigingswapens (bijvoorbeeld pepperspray en traangas). Ook wapens/ munitie die niet te onderscheiden zijn van echt, vallen hier onder.

Het bezit van wapens brengt immers veel risico’s met zich mee: ongelukken, het uit de hand lopen van geweld, wapens die in verkeerde handen vallen. Daarom geldt er in Nederland een verbod op wapens en munitie.

Het is dus verboden in NL; je krijgt er geheid gedoe mee als ze je pakketje onderscheppen! En deze kans is reel; ze lichten het pakketje gewoon even door en op de X-ray zien ze genoeg...

Er zijn uitzonderingen, maar die gelden NIET voor minderjarigen. Voor het gemak ga ik er van uit dat je minderjarig bent, als ik dat fout heb - excuus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk niet dat nep-MUNITIE onder de wapenwet valt. Nep-WAPENS is wat anders. Met een nep-kogel kun je niemand overvallen.