Heeft iemand verstand van aanrijdingen en wat te doen bij een ontkennende aanrijder?

Vandaag reden wij met de auto op de snelweg, een bestelbus haalde ons van rechts in en ramde onze spiegel. Hierdoor is de spiegel kapot en zit hij los, wij hebben de bestuurder achtervolgt, direct de politie gebeld en het kenteken, snelweg en hectometerpaal nummer doorgegeven. Vervolgens bleven wij de auto achtervolgen en hebben wij geseind dat de bestuurder moest stoppen, dit gebeurde echter niet. Wij hebben deze bestuurder ongeveer een uur achtervolgt, hij heeft ons 2 keer van rechts ingehaald en wij hebben hem meerdere malen geseind om te stoppen.
Vervolgens hebben wij de politie nog een keer gebeld en opnieuw alle gegevens doorgegeven. Ook hebben wij foto's gemaakt van de auto, kenteken en foto's van de bestuurder die niet scherp zijn, maar kleding en haarkleur etc. is wel duidelijk.
In onze auto zaten de bestuurder en 2 minderjarige meiden. De politie belde zojuist en de aanrijder heeft ontkent, dus de zaak stopt. Wat kunnen wij doen om toch te bewijzen dat hij ons heeft aangereden, ze zeiden dat de minderjarige getuigen niet gelden aangezien zij partijdig kunnen zijn.

Heeft iemand hier verstand van?

Toegevoegd na 12 minuten:
De reden dat wij ons hier zo druk om maken is omdat de bestuurder ontzettend agressief aan het rijden was en gevaarlijk is voor zijn medeweggebruikers. En natuurlijk willen wij gerechtigheid.

Toegevoegd na 15 minuten:
Beide medepassagiers zijn 17 jaar, ook zagen zij het beide gebeuren.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer

Antwoorden (3)

Bel je verzekering!
Leg het verhaal uit, en geef hun al je informatie en foto's!

Hopelijk heb je rechtsbijstand, die gaan dan voor je aan het werk!

Laat het verder aan hun over!

Toegevoegd na 9 minuten:
Laat je niet te snel afwimpelen door de tegenpartij, en zeker niet door de politie!

Politie in nederland is echt een poppenkast!
Zij denken verstand van zaken te hebben, maar hebben veel te weinig "know how"!
Het blijven ambtenaren!

Ikzelf ben al ruim een half jaar bezig met een behoorlijke schade na aanrijding! Tegenpartij was onverzekerd, en hun voertuig niet gekeurd, mijn verzekering is druk bezig terwijl die domme agentjes te lui zijn om te bewegen!
Ik zag de des betreffende auto weer rijden, die mijn auto had verwoest! Terwijl hun auto ook total loss was, maar inmiddels weer opgeknapt en nog steeds ongekeurd rondrijden. Ik bel de politie om te melden dat het voertuig weer op de openbare weg rond rijd, maar er wordt niet op gereageerd!

Het word hoog tijd dat er een bezem door het politie wereldje gaat! Die luie bange wezentjes die er nu zitten moeten maar gaan schoffelen!

Dus schakel gewoon je verzekering in!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zet een advertentie met datum, tijd, kleuren, merken van de auto's en omschrijf de aanrijding in een landelijk dagblad, roep getuigen op, maar bel inderdaad ook je verzekering
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
- Ik vind je voorgestelde actie buitenproportioneel en bovendien erg kostbaar.
U kunt aangifte doen van het vluchtmisdrijf verlaten plaats ongeval. De andere partij heeft immers geen gelegenheid geboden, om zijn persoonsgegevens kenbaar te maken.

De politie zal dan een onderzoek instellen en de bestuurder van de andere auto gaan horen als verdachte.

Het is afhankelijk van de leeftijd van de passagiers, of ze kunnen worden gehoord als getuige. Minderjarig betekent niet meteen dat ze niet als getuige kunnen gelden. Zijn de passagiers echter heel jong, dan wordt het wel een probleem en ook als ze de aanrijding zelf niet hebben zien gebeuren, omdat ze bijv net even de andere kant op keken.

Verder kan de schade misschien nog wat duidelijk maken. Zijn er verfsporen te zien op de spiegel etc.

Het is in elk geval te makkelijk, om te zeggen, dat als de andere partij ontkent, er meteen geen zaak meer is. Echter het is wel lastig, om hier een ronde zaak van te maken.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wel realistisch blijven soldaat,
zonder aangifte begin je sowieso niks.
Cryofiel
12 jaar geleden
Ik heb wel eens geprobeerd aangifte te doen van intimidatie en bedreiging met grof lichamelijk geweld. Hiervan waren maar liefst tien getuigen. Het is mij niet gelukt aangifte te doen. De politie zag er het nut niet van in. -- Ik heb wel eens geprobeerd de politie te bellen toen er in een waterwingebied iemand bezig was zijn auto uit elkaar te halen. Daarbij gooide hij de motorolie gewoon over straat - volgens het wetboek is dat een milieudelict, volgens de informatie van de gemeente moet je bij vervuiling of een vermoeden van vervuiling direct bellen. De politie vond het niet de moeite waard om te komen kijken. -- Ik moet het dus helaas eens zijn met soldaatBOEM. Ik doe nu nog slechts aangifte wanneer de verzekering dat eist.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
@ Cryo De politie is bij strafbare feiten verplicht, om de aangifte op te nemen. Waarom ze dit in jouw geval niet wilden doen, is mij natuurlijk niet bekend. Voor wat betreft het milieudelict; aan een melding wordt een priostatus gehangen. Als er door drukte andere meldingen voor gaan, kan het zo zijn, dat er melding van een lagere status op de plank blijft liggen. Heeft met capaciteit te maken en niet zo zeer met het niet interessant vinden van een melding. Volgende keren gewoon weer bellen dus, want de burgers zijn wel de ogen en de oren van de politie.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
@soldaatBoem ik neem aan dat je de politie dan ook niet belt, als je zelf in nood verkeert? als je vindt dat de politie niks waard is, dan moet je ze in zo'n geval ook niet lastig gaan vallen.
Cryofiel
12 jaar geleden
@ALS, na lang doorzeuren gaf de politie aan, dat ik wel naar het bureau mocht komen als ik dan echt persé aangifte wilde doen. Er werd echter direct bijverteld dat men niets met mijn aangifte zou doen. Aangifte doen was dus weliswaar mogelijk, maar zinloos. Verder moest ik er rekening mee houden dat het doen van aangifte als consequentie zou hebben, dat de dader de beschikking krijgt over mijn naam en mijn adresgegevens. Ik moest er eerst maar eens goed over nadenken of ik dat wel wilde. Over het milieudelict: daar gaf de agent duidelijk aan dat men dit als een futiliteit beschouwde. Dus niks drukte en prioriteitsstelling, maar gewoon het direct wegfilteren van alles dat hoe dan ook niet de moeite waard was. Alleen als er toevallig toch al een wagen in de buurt zou zijn, zou die wel even een klein stukje om willen rijden. Toen ik vroeg wat "in de buurt" betekende, was het antwoord: binnen drie straten afstand. In mijn wijk betekent dat: op maximaal 500 meter afstand.