Wat moet je doen als je zelf de spookrijder bent ?

Stel het is een redelijk drukke weg, wat doe je om geen ongeluk te veroorzaken

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
4.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel snel achteruitrijden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het scheelt als je eerst even op de vluchtstrook je carrosserie, besturing motorblok andersom op je onderstel zet. Heb je ook meteen achterwielaandrijving ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahahahahahahahahahahahhaha!!!!! Goeie vraag!! Plus!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Steek nimmer een rijbaan over, niet te voet en ook niet rijdend. Een auto legt 2km per seconde af en is bij jou voordat je het weet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Politie bellen dat je nog nooit zoveel spookrijders bent tegengekomen....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb een rekenfoutje gemaak De auto legt 340m/sec. af
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
340 meter per seconde??
Ik wil wel eens zien wat jij voor uitlaat onder je bak hebt hangen. Gezien je 648 kilometer per uur rijdt...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@reistebrein
waarschijnlijk geen uitlaat maar straalaandrijving ;-)
met zo'n snelheid en compressie zal het in ieder geval geen kwikfit uitlaatje zijn. @Theo,
is het niet 3,40m/sec. ? (al hoop ik dat dit enkel op de snelweg gereden wordt)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een goeie vraag niets mis mee

Het beste antwoord

Breng de auto onmiddellijk tot stilstand tegen de vangrail in de middenberm, zet je gedimd groot licht aan en je waarschuwingslichten.

Waarschuw 112

Klim rechts door het raam uit de auto en ga enkele honderde meters voor het voertuig staan tussen de middengeleiding (vangrail) staan.

Waarschuw met armzwaaien het tegemoet komend verkeer.

Steek nimmer de rijbaan over, niet met de auto maar zeker niet te voet.

Bedenk dat op de snelweg een auto 2km per seconde aflegt en dat hij bij jou is voor dat jij het goed in de gaten hebt.

Toegevoegd na 6 minuten:
In de snelheid heb ik een fout gemaakt (bedankt Tadaa)

Het is 340m. wat een auto per seconde aflegt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je hebt gelijk. Zal het even aanpassen Is namelijk 340m
Cryofiel
12 jaar geleden
Ik dacht ook al... 2 km/s is 7200 km/u... Groningen- Maastricht binnen drie minuten...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Snelle henkie.

Andere antwoorden (6)

Ten eerste de vluchtstrook op gaan en gevarenlichten aanzetten en vervolgens 112 bellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Houd er dan wel rekening mee dat de vluchtstrook de LINKER strook is, dus NIET de rechter!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ben je lekker optikd mee, nu staat zij op de rechter strook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahahahahahahahahahhahahaha geweldig :p Plus!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Steek nimmer een rijbaan over, niet te voet en ook niet rijdend. Een auto legt 2km per seconde af en is bij jou voordat je het weet.
Cryofiel
12 jaar geleden
2 km/s is 7200 km/u. Van Groningen naar Maastricht in minder dan drie minuten...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de snelheid heb ik een fout gemaakt (bedankt Tadaa) Het is 340m. wat een auto per seconde aflegt.
Vertraag en zet je kruis- en waarschuwingslichten op. Versnel in geen geval om zo snel mogelijk de volgende oprit te bereiken.

Let goed op dat er geen enkel voertuig uit de tegenovergestelde richting opdaagt, rij naar de pechstrook en stop. Zijn er toch tegenliggers, hou dan zoveel mogelijk rechts, zodat het naderende voertuig een uitwijkmanoeuvre kan uitvoeren (naar rechts).

Verwittig onmiddellijk de politie (bij voorkeur via een praatpaal). Ze zullen je terug op weg helpen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zijn er nog praatpalen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Genoeg
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wil jij van iemand een massamoordenaar maken!!!!!!!!!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Steek nimmer een rijbaan over, niet te voet en ook niet rijdend. Een auto legt 2km per seconde af en is bij jou voordat je het weet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de snelheid heb ik een fout gemaakt (bedankt Tadaa) Het is 340m. wat een auto per seconde aflegt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@theodbn: waar schrijf ik ergens dat je de rijbaan moet oversteken?? En waar slaat die massamoordenaar op??? Het is wel de raad die op de radio gegeven werd. Zie de bron.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
340 meter per seconde is 20 km/h? Grapjas. Een auto legt geen 340 meter per seconde af. Een passagiersvliegtuig ook niet. Dat komt namelijk neer op 1224 km/h.
Een auto legt op de snelweg ongeveer 35 meter per seconde af (126 km/h).
Zo snel mogelijk naar de vluchtstrook rijden natuurlijk! Daar de auto omdraaien met het verkeer meerijden. Je kunt niet stil gaan staan of doorrijden, dus je moet zo snrl mogenlijk van de baan af om ongelukken te voorkomen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En niet uitgaande van de snelweg, dus zonder vluchtstrook.. Hier moet je gewoon goed duidelijk maken dat je niet goed zit seinen met groot licht, gevarenlichten, toeteren etc.. Wat je ook bedenkt als het maar aankomt..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Auto rustig, maar zo snel mogelijk aan de uiterste zijde van de weg zetten. Maximaal stadslicht aan en alarmverlichting om niemand te verblinden. Uitstappen en het liefst met zichtbaarheidsvest minimaal 100 meter lopen in de richting vanwaar het verkeer jou nadert en met rustige armgebaren proberen het verkeer snelheid te laten verminderen. Als jij veilig staat dan 112 bellen en proberen zo duidelijk mogelijk je lokatie aan te geven.
In geen geval verder rijden en ook niet gaan keren.
Als de weg geen vluchtstrook heeft je auto zo ver mogelijk in de berm rijden, ook als dit een zachte berm is. Hoe verder weg van het verkeer hoe beter.
Eventueel parkeren op een paralel aan de weg lopend fiets/wandelpad is nog een betere optie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik een spookrijder zou zijn en ik zou dat meteen in de gaten hebben dan is mijn eerste reactie (en ik denk van iedereen) om zo snel mogelijk rechts omkeer te maken en de goede richting in te rijden. Je moet gebruik maken van de vluchtstrook zodat je in 1 draai de goede richting in kunt rijden. Ga niet stilstaan op de vluchtstrook want daar bereik je niet veel mee. Ga zeker niet keren op de weg zoals je dat met rijexamen geleerd hebt, want dan moet je vooruit en dan weer achteruit en dan weer vooruit etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist het gaan keren en alle andere bewegingen op een snelweg anders dan rechtvooruitrijden leveren gevaar op. Het meest veilige is en blijft zover mogelijk naar rechts uitwijken, indien men geheel tegen de middengeleiding gaat staan kunnen er nog met gemak twee vrachtwagens passeren.