Wij, echtpaar, gaan samen met een vriend op vakantie met 1 auto.Kosten levensonderhoud deel je door 3. Hoe doe je dit met benzine? Delen door 3 of 2?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
1K

Het beste antwoord

door 2 vind ik meer dan redelijk, daar de eigenaar van de auto ook de kosten van bandenslijtage/verzekering etc op zich neemt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mja als het stel de eigenaar is, en die de verdere kosten van de auto op zich neemt, idd 2. als verdere kosten zie ik de slijtage aan de auto, maar ook verzekering evt voor de vakantie beurt etc.. kost ook allemaal niet niks.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat vind ik krenterig om door 2 te delen en de bandslijtage/verzekering ook te gaan noemen tegenover de derde persoon. En wellicht gaat het echtpaar ook zonder hem dan betalen ze dat ook. Nu er iemand mee gaat is 1/3 deel meer dan genoeg vind ik. Anders is het net of je een slaatje eruit wil slaan!

Andere antwoorden (7)

het is wel zo eerlijk om allemaal je eigen deel te betalen. als je dit samen doet, als echtpaar, kan je het beste eerst door drie delen, en daarna gedeeld door twee. dan betaal je jullie deel. het zou een beetje lullig zijn voor jullie vriend als hij dan meer zou betalen dan wat zijn deel is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt me als vanzelf sprekend door 3.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de auto van jullie is: Niet al te moeilijk over doen. Als die vriend niet mee ging, waren jullie de benzinekosten ook kwijt geweest, of waren jullie in dat geval niet op vakantie gegaan? Een keertje trakteren op een terrasje is dan misschien een leuk idee. Is de auto van die vriend, dan is hij natuurlijk degene die bepaalt wat jullie moeten bijdragen. Gevoelsmatig zou ik dan de helft redelijk vinden, al zou ik me ook kunnen voorstellen dat ie er niks voor wil hebben omdat ie al lang blij is dat jullie met hem mee gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+je, ik zou hetzelfde doen. Als je zonder die vriend toch op vakantie gaat zou ik echt niets voor de benzine vragen, t'is toch een vriend. Dus waarom geld vragen.
Tja, de eigenaar van de auto bepaalt. Dus bereken gewoon wat het je totaal per kilometer kost om je met de auto te vervoeren. Dus inclusief benzine, belasting en verzekering. En ja dan zul je schrikken. De kosten voor de meerijder zijn dan: kilometerprijs X daadwerkelijke kilometers /3 = .....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hehe niet zo moeilijk doen allemaal! Gewoon door 3. of de persoon helemaal niks laten betalen wat betreft de auto.
Jullie moeten de afstand toch rijden.
Dit ga je toch niet serieus afvragen he? bespreek dit ook met de vriend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ je!
Jullie en vriend, dat zijn twee partijen. Delen door 2. dat zijn namelijk gezamenlijke kosten. Beide partijen hebben zo voordeel van de benzinekosten.

Als je het over eten en drinken hebt, dan heb je drie partijen.

En ieder voor zich natuurlijk de kadootjes en persoonlijke uitgaven, maar dat spreekt voor zich.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat wij altijd doen is als we met iemand anders op vakantie gaan is een pot maken. Ieder legt bijvoorbeeld €100 in. Dan heb je dus €300. Daarmee betaal je alle gezamelijke dingen en de bon natuurlijk bewaren. Als je klaar met je vakantie bent, dan splits je het geld door drie (of door twee). De bonnen zijn het bewijs en voor iedereen is het duidelijk. Nooit gezeur over gehad. Het werkte prima zo. Heb het al 3x zo gedaan.