Waar parkeer ik mijn auto het beste tijdens noodweer met kans op grote hagelstenen?

Er schijnen in Belgie al hagelstenen van 3cm in doorsnee naar beneden te komen. Nu zie ik mijn auto hier voor het huis op de parkeerplaats staan en heb geen zin dat die straks onder de deuken en zware schade zit.

ik heb geen overkapping of iets dergelijks in de buurt, geen schuur of niks (heb maar klein appartmentje)

Waar zet ik hem nu het beste neer om (eventuele) schade te beperken.

Lijkt mij ook niet handig om onder een boom te zetten als er ook harde wind wordt verwacht.

tips, iemand?

(Geen idee in welke categorie ik dit kwijt moet)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
2.6K

Het beste antwoord

Ik zou de auto wel onder een boom zetten aangezien de kans groter is dat er een hagelsteen op je auto komt dan dat er een tak van de boom afbreekt.
Ook kun je als je er niet zeker van bent een deken over de auto leggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

je kunt er planken op leggen om deuken en sterretjes in de ruit te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de gamma ;)
die is tot 9 open.
Zet je hem ergens anders, blijkt dat daar de hagelstenen vallen..
Laat maar gewoon staan. Als je geen garage of carport hebt, helaas. Of is er misschien een buur op vakantie die zijn carport niet gebruikt?
Of gratis overdekt parkeren bij een winkelcentrum?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan maar hopen dat er geen hagelstenen vallen. Die vallen maar hier en daar hè?
Kijk eens in je verzekeringspapieren van de auto of je verzekerd bent voor hagelschade?
Parkeergarage, maar dat kan wel duur worden. Misschien een leegstaande herberg of schuur in de buurt of bij vrienden?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
U kunt uw auto parkeren in een parkeergarage, (de kosten wegen niet op tegen de onkosten van het noodweer) viaduct, carport, 2 persoons matras etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan rijdt u naar een viaduct of parkeergarage.
Gebruik anders uw kussens van de tuinstoelen.
Laat u nog weten wat u heeft ondernomen?
Of plaatst u een foto?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
U blijft in de auto zitten totdat de bui over is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is kiezen of delen.
We duimen voor jou opdat de bui (hagel) geen schade aanricht. (voor iedereen trouwens)
Als het kan zou je bij een hoog gebouw moeten kijken waar de wind vandaan komt en hem in de zijde waar de wind niet komt neerzetten. De hagel komt dan tegen het gebouw aan en niet tegen de auto.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je weet hoe de wind waait (welke richting= is bij mij vaak NO in de straat) dan kun je hem naast een huis zetten zodat het huis die hagelstenen kan opvangen voor je auto. Werkt hier altijd!