Wat is de gemiddelde fiets snelheid?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
74.7K

Antwoorden (8)

Een kilometertje of vijftien...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Normaal gesproken ongeveer 16 KM/U ... Als je wat langzamer fiets is het ongeveer 12 KM/U en fiets je iets sneller is het ongeveer 20 KM/U...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja ik dacht ook al wat langzaam!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat hier ook om een gemiddelde, dus dan worden hierbij ook kleine kinderen en oudere mensen inbegrepen. Een gezond iemand van bv. 20 jaar kan ook makkelijk 20 als gemiddelde rijden, alhoewel je je snel verkijkt op een gemiddelde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje wel Lee, zou heb ik er ook een beetje naar gezocht/nagedacht/gekeken...
Kimath
12 jaar geleden
Die scholieren zullen wel 12 gaan :p
Ik zit zelf vaak rond 20 km/u.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, maar je hebt kleuters, pubers, jong volwassenen, 45+ers, 65+ers en 80+ers... Zo kan je gemiddeld uitkomen op 12 als je langzaam fietst, want kleuters/peuter en 80+ers fietsen niet zo snel (HOUD ER REKENING MEE DAT DAT ALLEMAAL ZONDER MOTORTJE IS!)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En als je bijvoorbeeld een gemiddelde van 20/u wil rijden en je staat 5 minuten stil voor bv. de trein, dan zul je daar tegenover ook 5 minuten van 40/u moeten maken om het gemiddelde op 20/u te maken.
In een rustig tempo word 14 km/u aangehouden, normaal tempo 16 km/u en snel tempo rond de 18 km/u; maar is totaal afhankelijk van welke lengte de tocht totaal is. Als je een tocht maakt van een uur, zal je in dat uur makkelijk 22 km kunnen afleggen, terwijl als je 8 uur achtereen fietst, dan gaat je gemiddelde naar beneden omdat je spieren vermoeid raken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Overigens halen wielrenners een veel hoger gemiddelde snelheid; dacht dat die op een tempo van 40-50 km/u zitten..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5 m/s de gemiddelde menselijke fietssnelheid = 18 km per uur

Op een normale fiets.

Op een racefiets liggen de gemiddeldes natuurlijk hoger.

HdW
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tussen de 10 en 20 km per uur
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mensen met goeie conditie en die vaak op de fiets zitten rijden meestal gemiddeld 20km/h.
Mensen die minder vaak op de fiets zitten en een slechtere conditie hebben fietsen meestal gemiddeld 14km/h.

Deze snelheden zijn ook totaal afhankelijk van het weer.
Met een beetje flinke tegenwind gaan de meeste fietsers al niet meer harder dan 16km/h.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je met je liefje op stap bent...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn fiets: 7 speed 30 jaar oude racefiets scapin in goede conditie
mijn leeftijd 51 jaar en ook in goede conditie.
Fiets gebruik ik voor woon/werk vervoer over een afstand van 18 km
Topsnelheid 42 km per uur bij windkracht beaufort van nul tot een.
tot windkracht 4 haal ik 33 km/h.
Dit zijn topsnelheden en geen afstand gemiddelde .
Afstand gemiddelde snelheid hangt van de verkeerssituatie af.
Stoplichten/verkeersdrukte etc.
Op lange tourtochten van 100 km Den Bosch/Almere ligt mijn gemiddelde op 23 km/h-28 km/h .Ik doe er meestal 4.75 uur soms ook 5.5 uur. over incl rusttijden van twee maal 10 min.
Met een moderne racefiets ( 20 speed)haal ik 35 km/h gemiddeld.