Kunnen vliegende auto's het fileprobleem oplossen?

Dit jaar worden in Amerika de eerste vliegende auto's in productie genomen, die aan alle wettelijke en veiligheidseisen voldoen. Ik vraag me af of deze ontwikkeling zal doorzetten en we straks allemaal in zo'n "vliegmobiel" zullen rijden. Met vastgestelde luchtroutes en start- en landingsbanen op vaste plekken naast de snelwegen, zou dat moeten kunnen...

13 jaar geleden
in: Vervoer
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lekker is dat. Ben ik dure auto rijlessen aan het betalen...
Heb ik er niks aan... :(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Krijg je file in de straat, omdat iedereen om 8 uur smorgens wil opstijgen ;)... ben benieuwd hoe dat gaat in een drukke straat, volgebouwde gebieden of een stad ;)
Pieter2011
13 jaar geleden
@Bigmomma27 Gewoon vlak buiten elke stad een start- en landingsbaan aanleggen, dat zou toch moeten kunnen? Het lijkt me een ideale oplossing voor mensen die b.v. in Lelystad wonen en dagelijks naar Den Haag of Rotterdam moeten rijden. (En dat zijn er meer dan je denkt!). @Ivar91 Aansluitend je vliegbrevet zien te halen!
Kimath
13 jaar geleden
Lijkt mij erg gevaarlijk, naast links en rechts moet je ook ineens op boven en onder letten.

Het beste antwoord

Logischerwijs zullen vliegende auto's juist fileproblematiek veroorzaken. Over het algemeen moeten veel mensen tussen 7 en 9 uur op hun werk zijn. Als in één straat al veel mensen om dat tijdstip, laten we zeggen half 8 de deur uit gaan, dan krijg je file voor de deur, omdat je moet wachten tot je op mag stijgen. Want ik neem aan dat het nogal gevaarlijk is als ze allemaal tegelijkertijd de lucht in gaan. Een luchtverkeersleider ontbreekt in dit geval. Bovendien als je wilt landen krijg je ook een soort file in de lucht, omdat je moet wachten tot het veilig genoeg is om te landen. Ook hier ontbreekt de luchtverkeersleider die jou vertelt of het veilig is e.d.

Dat wachten in de lucht lijkt mij ook maar gevaarlijk, stel dat er iemand aan komt vliegen... en die ziet je te laat...

In principe ga je dan járen terug in de tijd, naar de tijd dat er weinig auto's waren, er weinig stoplichten bestonden en er ook niet zoveel verkeersregels waren. En eigenlijk iedereen maar wat deed. Wat in sommige landen nog steeds gebeurt.

Of het nou bevoordelijk is voor het fileprobleem, dat denk ik niet. Files worden veroorzaakt door de mensen zelf die om het zelfde tijdstip naar huis willen of van huis weggaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dan komt er file naar de landingsbaan,

Toegevoegd na 32 seconden:
Startbaan bedoel ik
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan krijg je file in de lucht, waardoor ze langzamer vliegen, waardoor ze neer storten... Slecht plan. ^^
Nee, na verloop van tijd zullen er zoveel vliegende auto's zijn dat het niet meer overzichtelijk is en tevens gevaarlijk. Een vliegende auto kan niet remmen en stilstaan, kan uitwijken en in een ander vliegende auto vliegen.

Ja, als iedereen een opstijg tijd krijg naar hun bestemming en er een route begeleider is net zoals bij vliegvelden. Wat voor alle inwoners heel veel werk is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, en in de zomer heb je er toch niks aan, want ik denk niet dat overbeladen auto's, campers, caravans en vrachtwagens kunnen vliegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zwevende autos zouden beter zijn, net als ufo's