postduiven op plaats van vertrek krijgen?

Een postduif vliegt van Vertrekplaats naar haar thuisplaats om het zo even uit te drukken. Als men weet dat die duiven eerst moeten gewennen aan hun thuisplaats hoe leg je dan uit hoe die duiven op de plaats van vertrek komen en als dat per drager was, kon die dan niet beter de post meteen meenemen? Want die persoon moest eerst de duiven naar plaats van vertrek brengen en dan terug naar de plaats van herkomst ???

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer

Het beste antwoord

de drager zal met een flink aantal duiven ook zeker wel uitgaande post mee genomen hebben en duiven weer mee naar het retour adres zo hadden bijde adressen een voorraadje duiven voor de komende tijd.het voordeel van duiven is dat ze erg snel zijn tot soms wel 70km pu gemiddeld dat haal een post paard nooit maar een duif is niet geschikt voor zware post stukken en waardevole dingen.Er werd vroeger dus beiden gebruikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Door duiven meerdere thuisplaatsen te geven... Of door behalve je eigen duiven ook een aantal duiven van mogelijke ontvangers te houden ;)