Hoe lang garantie?

Ik heb mijn scooter een aantal keer laten afstellen bij een fietsen/scootermaker maar nu istie nog niet echt goed afsteld (trek niet heel snel op en trilt af en toe) hoelang zou ik hier garantie op hebben want het is al een tijdje geleden? En hoe kan ik het anders zelf het beste oplossen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer
1K

Antwoorden (3)

De vraag is natuurlijk hoe oud is ie wat is of was de garantie periode toen je hem kocht. En wanneer je binnen een garantie periode iets laat maken is het redelijk dat voor deze klacht dus niet voor een ander, de garantie na reparatie opnieuw begint.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens de wet hebt u altijd recht op een product van goede kwaliteit. In de wet staat dat een product deugdelijk moet zijn. Is het product niet goed? Dan hebt u recht op een gratis reparatie, of een nieuw product. Dat moet binnen een bepaalde tijd en u moet er niet te veel last van hebben. Bijvoorbeeld: uw nieuwe fiets gaat buiten uw schuld kapot en deze wordt gerepareerd. Uw fiets mag niet te lang weg zijn voor de reparatie. Gaat het lang duren? Dan kan de winkel u een fiets te leen geven.

Koopt u een product en gaat het product binnen zes maanden kapot? Of is er iets mis met het product? Dan moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld was. Gaat het product na zes maanden of langer kapot? Dan moet u zelf bewijzen dat dit niet uw schuld was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ uitstekend!
Ik neem aan dat je vraag slaat op garantie op reparaties.
Zo te zien heeft de reparateur geen onderdelen vernieuwd en alleen iets aan de afstelling van de scooter veranderd. Jij vindt dat dit niet goed gebeurt is en de reparateur vindt misschien van wel. Het is moeilijk aan te tonen wie hier gelijk heeft. De reparateur heeft vermoedelijk alleen zijn werkzaamheden in rekening gebracht. Waarschijnlijk is er ook geen reparatiebon met factuur opgesteld. Al met al een wat vage situatie en ik denk dan ook dat je geen aanspraak kunt maken op garantie op het bijstellen van je scooter.

Ga met je scooter naar een bekend staande dealer en leg hem het mankement aan je scooter voor en vraag hem van te voren of er een mankement is en zo ja of hij dit kan herstellen. Tevens vraag je wat zijn garantiebepalingen op reparaties zijn.
Succes