Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat denk je bij het volgende nieuwsbericht van vandaag?

Een Italiaanse vrouw, Johanna Ganthaler, komt te laat op het vliegveld in Rio op 31 mei, en mist het vliegtuig dat een paar uur later zou crashen.
Ze vloog toen naar Duitsland, huurde een auto om naar huis te rijden en kwam om bij een frontale aanrijding in Oostenrijk.

Wat denk je als je zo iets leest?

- Zie je wel, het lot bestaat wel, als het je tijd is, ga je toch.
- Wat een stom toeval.
- Als ze wel in AF447 had gezeten, was het niet neergestort.
- Ze was zo overstuur dat ze aan de dood ontsnapt was, dat ze niet meer goed kon rijden.
- Over 100 jaar zijn we allemaal dood.
- Onzin, dit bericht is verzonnen door de sensatiepers.

Nog een latere toevoeging voor mensen die kiezen voor 'het lot'. Hier een filmpje van allemaal mensen die die ook die vlucht hebben gemist en zenuwachtig in een ander vliegtuig stappen. Die leven allemaal nog, volgens mij...
http://www.webcastr.com/videos/news/lucky-escape-for-passengers-who-missed-af-447.html

14 jaar geleden
in: Vervoer
2.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Gewoon pech en niks anders.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Ik denk, stom toeval. Maar ergens in mijn achterhoofd denk ik ook weer niet dat het toeval is.. Ik weet het niet, een vreemd verhaal.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk daar eigenlijk niks bijzonders bij. Logisch dat zulke verhalen in de krant komen, want 't is een mooi verhaal. Niet zozeer bijzondere toeval - zulke dingen gebeuren gewoon. Er vinden nl. 8.323.223.660.222 gebeurtenissen per dag plaats. Zou toch vreemd zijn dat zulke 'toevallige' dingen als hierboven dan nooit zouden gebeuren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1, goed verwoord.
Ik pik er even 3 dingen uit:

Zie je wel, het lot bestaat wel, als het je tijd is, ga je toch.
Dit is voor mij een vast staand feit...

Over 100 jaar zijn we allemaal dood.
Ik had niet de intentie om 136 jaar oud te willen worden. Maar dit zeg ik natuurlijk wel onder voorbehoud...

Onzin, dit bericht is verzonnen door de sensatiepers.
Dit lijkt me een aannemelijk iets...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toeval bestaat niet.. deze vrouw was aan de beurt blijkbaar.. het heeft zich al zo vaak bewezen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk: wat zijn de films Final Destination, Final Destination 2 en Final Destination 3 toch geweldige films, terwijl ik helemaal niet houd van dat genre. Plot van de films: Wat je ook doet om te voorkomen dat je dood gaat, de Dood krijgt je toch wel.

Nu blijkt het ook nog soms in het echt voor te komen.

Dus als ik een keus moet maken uit jouw suggesties, dan kies ik: "-Zie je wel, het lot bestaat wel, als het je tijd is, ga je toch."

Verder kan ik me voorstellen, dat de sensatiepers iets aan dit verhaal heeft gemanipuleerd om het spannender te maken. Kan je je de verhalen herinneren van de mensen die toevallig niet in de vliegtuigen zaten van 9/11 of toevallig net niet in of op het WTC waren op die dag? Naomi Campbell zou een van de vliegtuigen hebben gemist, een wereldberoemde zwemmer, wiens naam ik even ben vergeten, zou teruggegaan zijn naar zijn hotel voor zijn fototoestel vóór zijn bezoek aan het WTC, enzovoort.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Ik denk dat lot en toeval beide bestaan. In dit geval zie ik het als het lot van de dood, waaraan niemand ontsnapt en meestal onverwachts komt. Het verhaal wordt bijzonder omdat het lijkt dat ze aan de dood ontsnapt en het uiteindelijk alsnog tegemoet rijdt...

Het kan zowel een sensatieverhaal zijn als waargebeurd. Ik neem alles met een flinke korrel zout als het om het nieuws gaat. Maar dergelijke dingen kunnen natuurlijk gebeuren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De tuinman en de dood

Toegevoegd op 13-06-2009 16:53:22
Lees dit gedicht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je ontloopt je lot niet... Dat is het enige dat ik denk...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de toekomst staat al vast haar leven had geen verband met de vliegtuigongeluk alleen dat ze te laat zou komen en daardoor met de auto een ongeluk zou krijgen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het "je tijd" is, dan ga je.

Helaas komt dat moment voor vele mensen te vroeg, voor anderen komt het te laat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk final destination.
was voorbestemd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk gewoon op het verkeerde moment op de verkeerde plaats. het kan iedereen overkomen. dus waarom zou het raar zijn als het bij 1 iemand gebeurd
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding