Wat kun je beste doen als er tijdens een lange vliegreis iemand naast jouw plaats zit met een keiharde iPod op.

13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je iemands iPod hoort in een vliegtuig moet die wel heel erg hard staan. Het is ontzettend lawaaig tijdens een vlucht. Ik kan me niet voorstellen dat een stewardess er niets van zegt.

Antwoorden (9)

Vragen of het wat zachter mag. Soms ligt een antwoord zo voor de hand...
13 jaar geleden
Vriendelijk vragen of het zachter mag omdat jij er
last van hebt.

Geven ze daar geen gehoor aan, dan kan je de steward of stewardess vragen of die het nog eens wil vragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk gewoon vragen of het zachter mag, maar als je dat vervelend vindt om dat te vragen kun je ook een subtiele hint geven door te zeggen: "Volgens mij passen de oortjes van je iPod niet goed, want ik kan de muziek je je op hebt staan ook hard horen."

De meeste zullen daarop de muziek wel zachter zetten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet wachten tot je groen, geel en rood ziet van ergernis. Meteen aanspreken en zeggen dat je het heel goed kunt horen en daar helemaal geen zin in hebt.
Als de ander dan protesteert en zegt dat het ding bijvoorbeeld helemaal niet hard staat en / of het hem/haar van vliegangst afhelpt (mensen zijn creatief) , spreek dan eventueel een tijd af. (onderhandelen)
Is de ander tot niets bereid: haal er een stewardess / steward bij om te bemiddelen.
Lukt er helemaal niets: verzin dan zelf iets irritants ( wiebelen met je lijf, jutteren met je benen, of bedenk maar wat ( niet al te agressief, maar wel merkbaar) en geef bij de 1e de beste klacht door, dat je automatisch zo reageert op ongewenste herrie..
Als je gejutter of gewiebel betekent dat buitenstaander passagier aan je andere zijde juist klaagt, deel deze dan mee waarom je het doet. Je hebt dan eventueel een medestander.
Zo niet, kan deze ervoor kiezen naast de lawaaipapegaai plaats te nemen, zodat jij i.i.g. een plaatsje verder zit, dus minder last hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zijn stekkertje eruit trekken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vragen of de ipod zachter kan. Echter, als de ipod zo hard staat dat jij hem kan horen over de motor van het vliegtuig heen, dan is de persoon naast je wel erg doof hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
naar een paar minuten aantikken en zeggen dat het jouw soort muziek niet is,en dat het je stoort dan zal hij/zij hem wel zachter zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je er niet van kan genieten vraag dan of het wat zachter kan. Als je het juist wel leuke muziek vindt, maar je vindt het vervelend dat je het net niet helemaal goed kan horen, dan is het een leuk begin van een gesprek over muziekinteresse. :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou het gewoon netjes vragen eerst, als die toch nog niet luistert moet je echt niet naar een steward/stewardes aanklagen, zij doen echt niks eraan!! geloof me.

heb het zelf meegemaakt trouwens, die man bedreigde die steward zelfs, toch deden ze na de reis niks