Hoe regel je invalide assistentie op een buitenlandse luchthaven?

Hoe en waar vraag je invalide-assistentie aan voor vervoer op luchthaven van Geneve. ik vlieg met KLM

een jaar geleden
1.1K
tinus1969
een jaar geleden
De luchthaven bellen? https://www.gva.ch/en/Site/Passagers/Contacts/Contacts-passagers?utm_source=Footer-Link&utm_medium=GVAch&utm_campaign=Contact-PAX
constant
een jaar geleden
Crispy: voor alle duidelijkheid dat verzoek loop via KLM boekingskantoor hier in NL?
LeonardN
een jaar geleden
https://www.klm.nl/information/assistance-health/mobility-assistance
Dat nummer bellen.
ronron1212
een jaar geleden
Wat u moet doen om hulp te krijgen
48 uur voor de vlucht moet u doorgeven welke assistentie u nodig heeft. Afhankelijk van waar u de reis boekt, geeft u dit door aan: de (agent van een) luchtvaartmaatschappij;
de reisorganisator;
de touroperator;
het reisbureau.
Zij moeten ervoor zorgen dat die informatie op tijd bekend is bij andere betrokkenen, zoals de medewerkers van de luchthaven. Luchtvaartmaatschappijen en luchthavens moeten hun personeel trainen, zodat zij de juiste assistentie kunnen bieden. https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/luchtvaart/vraag-en-antwoord/vliegen-met-beperkte-mobiliteit

Antwoorden (1)

Dat is iets dat je moet boeken bij de luchtvaartmaatschappij. Die zorgen er dan voor dat op beide airports je wordt opgehaald vanuit de vertrekhal, ze brengen je in rolstoel naar het vliegtuig, daar word je met rolstoel en al met een lift via een andere ingang van het vliegtuig aan boord gebracht en naar je stoel begeleid.
Na landen ga je (meestal als laatste) dan weer het vliegtuig uit op dezelfde manier en word je (met bagage) naar de aankomsthal gebracht.
een jaar geleden
constant
een jaar geleden
Crispy: voor alle duidelijkheid dat loopt via KLMboekings kantoor in NL?
crispy
een jaar geleden
Ja, je boekt je ticket bij KLM en daarbij boek je als een extra de assistentie op de luchthavens. Die assistentie is altijd voor de hele vlucht, dus zowel op de luchthaven van vertrek als van aankomst, en voor de retourvlucht idem.
constant
een jaar geleden
Crispy: duidelijk en dank daarvoor