Als ik geen annuleringsverzekering nam voor een vliegreis, is er dan echt niks meer terug te krijgen?

Ik zou op 5 november 2 weken naar Mexico gaan maar dat gaat wellicht niet door. Tijdens het boeken nam ik geen annuleringsverzekering. Is het dan helemaal uitgesloten dat ik nog iets terug kan krijgen of is er toch nog iets mogelijk?

1.4K
Utrecht
2 jaar geleden
Een annuleringsverzekering gaat je in veel gevallen niet helpen. Kijk maar eens naar de voorwaarden. Reisbeperkingen door Corona zijn geen reden voor vergoeding.
Bij KLM kan je alle vluchten (t/m 31 maart 2022) zonder kosten verzetten of annuleren. Je krijgt dan een voucher of je geld terug.
Dus kijk welke voorwaarden jouw luchtvaartmaatschappij heeft. Velen zijn nu iets flexibeler dan in normale tijden.

Antwoorden (2)

Dat hangt helemaal af van de (algemene) voorwaarden die je reisbureau of vliegmaatschappij hanteert. Zie hieronder bijvoorbeeld de webpagina van de KLM over annuleren.
Algemeen geldt ook dat je minder terugkrijgt naarmate je dichter bij de reisdatum zit.
Neem dus zo snel mogelijk contact op, als je nu al zeker weet dat het niet doorgaat.
NB: een annuleringsverzekering stelt (stevige) voorwaarden aan het annuleren van de reis. Als je zelf annuleert doet de reden er wat minder toe.
https://www.klm.nl/information/ticket-services/cancel-flight
2 jaar geleden
HannekeJanssen
2 jaar geleden
- Als je zelf annuleert doet de reden er wat minder toe - Ik denk dat hier niet staat wat je bedoelt. Als je zelf annuleert hangt het helemaal af van waarom je annuleert - vaak zijn alleen ernstige ziekte en overlijden van jezelf, of naasten in de eerste of tweede graad reden om te annuleren in een annuleringsverzekering. "Goeievraagsteller" meldt dat er geen annuleringsverzekering is. En zij/hij meldt NIET waarom de reis niet doorgaat - gaat dat uit van de reisorganisatie - dan zal er wel geld terug komen. Als hij/zij zelf besluit niet te gaan, of bijv. ziek wordt krijgt hij/zij geen geld terug.