krijg je je ticketprijs terug wanneer het door de maatschappij geannuleerd wordt?

Ik wil een ticket kopen. Je hebt de optie flexibele ticket en normale ticket. Ik wil via boeken via Skyscanner --> Budgetair site. Krijg ik mijn ticketprijs terug wanneer het door hen geannuleerd wordt ondanks dat ik geen flexibele ticket neem?

3 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (1)

Ja. Annuleert de vliegmaatschappij je vlucht, dan heb je recht op teruggave van de ticketprijs. Normaal gesproken moeten reizigers hun geld binnen 7 dagen terugkrijgen bij een geannuleerde vlucht binnen de EU en Noorwegen, IJsland en Zwitserland.
Wanneer de vliegtuigmaatschappij jouw vlucht annuleert voor een gebied waarvoor géén negatief reisadvies geldt, dan heb je recht op volledige teruggave van de ticketprijs en mogelijk ook nog recht op een vergoeding voor het tijdsverlies.
SimonV
3 jaar geleden
Abcde
3 jaar geleden
Als je vooraf weet dat je vlucht mogelijk niet door gaat door het Coronavirus is het maar de vraag of dit opgaat.
https://www.pricewise.nl/blog/niet-op-vakantie-door-coronavirus/
SimonV
3 jaar geleden
In deze bron van maart gaat het over ZELF annuleren van de vlucht.
Abcde
3 jaar geleden
je hebt gelijk. Toch blijf ik mijn twijfels houden als ik dit lees
https://download.moneyview.nl/Media/Persberichten/2020/Persbericht_Corona%20beperkt%20dekkingen%20reisverzekeringen.pdf
Graag een nieuwe reactie van jouw kant.
SimonV
3 jaar geleden
Dit gaat weer over zelf annuleren.
Abcde
3 jaar geleden
Dat haal ik er niet uit, maar misschien zie ik iets over het hoofd?
Ik wil je antwoord niet afkraken maar taydan03 waarschuwen voor de eventuele gevolgen van nu boeken.
SimonV
3 jaar geleden
Je hoeft geen annuleringsverzekering af te sluiten. Annuleert de vliegmaatschappij je vlucht, dan heb je recht op teruggave van de ticketprijs, ook zonder annuleringsverzekering.
Abcde
3 jaar geleden
Bedankt voor je reactie, ik ben nog niet helemaal zeker of dit klopt. De laatste die ik erin gooi.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/reizen-en-op-vakantie-gaan/reizen-buitenland
Hier staat duidelijk dat je geen geld terug krijgt en dat reizen op eigen risico is. Maar of dat geldt voor de annuleringsverzekering, de vliegtuigmaatschappij of voor beiden is voor mij niet duidelijk.
Inekez1
3 jaar geleden
Als de vliegmaatschappij failliet gaat (niet geheel ondenkbaar in deze tijden) dan krijg je helaas niet je geld terug.
SimonV
3 jaar geleden
Ook de overheid verwijst naar mijn bron:
https://www.consuwijzer.nl/coronacrisis/uw-reisrechten-bij-het-coronavirus
Je krijgt dus je geld terug, een voucher hoef je niet te accepteren.
Abcde
3 jaar geleden
Dezelfde Rijksoverheid zegt in mijn bron dat je je geld niet terug krijgt, Dat je je geld terug krijgt voor reizen die je geboekt hebt voordat het virus uitbrak bij annulering door de vliegtuigmaatschappij is duidelijk. Maar als je nu een reis boekt weet je dat er een mogelijkheid is dat ook deze geannuleerd kan worden, ik neem aan dat dat bedoeld wordt in mijn bron met "nee, je krijgt niet terug, reizen is op eigen risico". Misschien is mijn aanname onjuist, maar waarom anders twee verschillende antwoorden van dezelfde overheid?
Abcde
3 jaar geleden
Toch een plus. Dit thema is sinds de vraag gesteld is vaak besproken en ik moet toegeven dat dit antwoord klopt.