Kunnen plexiglazen wanden in vliegtuigen nut hebben i.v.m. corona?

Twee maanden geleden ging de luchtvaart uit van drie drastische maatregelen in vliegtuigen: mondkapjes, lege 'middenstoelen' en plexiglazen wanden tussen de rijen. Alleen de mondkapjes zijn overgebleven als coronamaatregel. (De Telegraaf, 18 april 2020)

3 jaar geleden
1.6K
ronron1212
3 jaar geleden
Ja alleen mondkapjes zijn nodig dus de vraag is nu?
SentWierda
3 jaar geleden
@ronron1212. Veel mensen durven nu niet te vliegen omdat 'hutjemutje' geen prettig vooruitzicht is. Plexiglazen wanden zouden de vliegangst aanzienlijk kunnen verminderen. Plexiglazen wanden kosten wel wat maar het aantal passagiers zou sterk kunnen stijgen. M.a.w. meer volle vliegtuigen. Of zie ik dat verkeerd?
Met lege 'middenstoelen' daalt de capaciteit per vliegtuig drastisch. Dientengevolge: de stoelprijs moet sterk omhoog. Anderzijds zouden meer mensen kiezen voor een 'ruimere' vliegreis; uiteindelijk een forse toename van de inkomsten voor de maatschappijen, Of zie ik ook dat verkeerd?
ronron1212
3 jaar geleden
De stoelen worden er ontoegankelijk met plexiglazen wanden. Het is niet zo ruim in een vliegtuig @SentWierda en of mensen wel of niet gaan vliegen dat is hun keuze ik doe het voorlopig maar even niet meer. Ook met die plexiflex wanden zou ik niet gaan

Antwoorden (1)

Natuurlijk kunnen ze nut hebben om besmettingen tegen te gaan. Maar met mondkapjes bereik je dit doel ook.
Daarnaast zou je geïnfecteerd kunnen worden als deze wanden besmet zijn door iemand met corona en je deze plek aanraakt.
Plaatje bij antwoord
SimonV