zou je met rolschaatsen in het vliegtuig mogen ik bedoel dat je ze inplaats van je schoenen aan doet?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.8K
Pieterke
4 jaar geleden
Ze mogen mee in de handbagage en in de ingecheckte bagage maar ik betwijfel of je ze ook aan mag houden in het vliegtuig i.v.m. misschien beschadigingen van het één of ander. Ik zou zeggen doe ze gewoon in je (Hand-) bagage. Dan voor kom je in elk geval moeilijkheden. https://www.esky.nl/reistips/vliegtickets/bagage/wat-mag-je-mee-aan-boord-nemen-van-het-vliegtuig
TimWo
een jaar geleden
Je mag er wel mee naar de gate en zelfs instappen in het vliegtuig, maar tijdens de vlucht moeten ze uit.
Voor de rest heel fijn om skates bij te te hebben tijdens een vlucht, scheelt veel lopen en is veel sneller al met al
Amadea
een jaar geleden
Weet niet of die bestaan, maar misschien zijn er schoenen met rolschaatswielen die je eraf kunt halen? Net als bij schaatsen de doorlopers die je onder je schoenen bevestigde. Dan is het probleem eenvoudig opgelost.

Antwoorden (1)

Nee, het rolschaatsen zijn geen veilig schoeisel in geval van een evacuatie en dus niet toegestaan.