Geeft Schiphol een drukteverwachting af?

Ik moet binnenkort heel vroeg op Schiphol zijn (vlucht vertrekt om 07:00). Nu wil ik natuurlijk zo laat mogelijk op Schiphol zijn, maar er wel op kunnen vertrouwen dat ik mijn vlucht nog haal.

Ik heb alleen handbagage. De belangrijkste tijdvreter op Schiphol is dan de wachtrij voor de veiligheidscontrole, en de veiligheidscontrole zelf. Daarom wil ik graag weten of Schphol een drukteverwachting afgeeft.

Met andere woorden: kan ik ergens zien hoe lang de wachttijd naar verwachting is als ik een datum en een tijdstip invul?

PS. Het gaat om een Europese vlucht, binnen het Schengen-gebied.

4 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (1)

Ja, maar voor de aankomende twee weken geeft Schiphol aan of het normaal is of een of twee schalen drukker.
https://www.schiphol.nl/nl/mijn-reisdag/?date=29012020

Schiphol zal zichzelf niet in de vingers durven snijden door een echte wachttijd te geven.
4 jaar geleden
ronron1212
4 jaar geleden
Schiphol bepaald de minimale aanwezigheid niet maar de vliegmaatschappij. Die hodt rekening met eventuele drukte europesche vluchten 2 uur van te voren en niet europesche vluchten 3 uur.
LeonardN
4 jaar geleden
Schiphol bepaald de minimale aanwezigheid niet maar de vliegmaatschappij.
Klopt, maar dat is ook de vraag niet.
De vraag is niet wie de aanwezigheid bepaalt of hoeveel uur dat is, maar de vraag is:
"Geeft Schiphol een drukteverwachting af?"
Dat staat los van hoever je van te voren aanwezig dient te zijn.