Mag een civiel vliegtug in nood ook een noodlanding maken op een militaire vliegveld?

Stel een klm toestel vliegt vlak bij Leeuwarden en een van de motoren vliegt in brand.
Mag hij dan ook een noodlanding maken op de militaire vliegbasis van Leeuwarden?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2K

Antwoorden (1)

Ja, dat mag. Een modern verkeersvliegtuig zal zelden een andere geschikte plaats voor een noodlanding vinden. Een watervlakte, bijvoorbeeld een meer, biedt meestal voldoende ruimte voor een noodlanding, maar staat zeker niet garant voor een zachte landing.
SimonV