Mag je een luchthaven tijdens een tussenstop even verlaten?

We hebben een vliegreis met een lange tussenstop in Londen (9 uur). Willen Londen dan gelijk maar even “opsnuiven” in plaats van Londen Stansted...

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
17.8K
Thecis
4 jaar geleden
Let er op dat Stansted bijna een uur buiten Londen ligt met de Stansted Express. Did alleen met de trein ben je al 2 uur bezig. Je moet eerder op het vliegveld zijn (vaak minimaal 2 uur) en je hebt ook nog de tijden van en naar het station e.d.
Al met al heb je (denk ik) max 2 uur om je door Londen te bewegen (inclusief lopen, metro e.d.). Ondanks dat 9 uur lang is, zou ik serieus overwegen om daar te blijven.

Het beste antwoord

Mag van het vliegveld af bij een overstap?
Vlieg je binnen het Schengengebied, dan kun je gewoon het vliegveld verlaten. Bekijk hier welke landen Schengenlanden zijn. Wil je buiten Europa van een vliegveld af, dan heb je vaak een visum nodig.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/europese-unie/vraag-en-antwoord/welke-landen-zijn-schengenlanden
4 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Vlieg je binnen het Schengengebied, dan kun je gewoon het vliegveld verlaten.
Wil je buiten Europa van een vliegveld af, dan heb je vaak een visum nodig.
Voor Engeland geldt dat je geen visum nodig hebt als je bijvoorbeeld uit een EER-land komt (waaronder Nederland valt).
(Het Verenigd Koninkrijk valt niet binnen het Schengengebied)
Ja, je mag tijdens een tussenstop een vliegveld dus verlaten. Soms heb je hiervoor een visum nodig.
SimonV
4 jaar geleden
LeonardN
4 jaar geleden
Dus een ja zoals ik het begrijp?
Thecis
4 jaar geleden
@LeonardN
Overduidelijk antwoord. Begrijpend lezen geeft je het antwoord al.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Hartelijk dank voor het heldere antwoord