Mag chocolademelkpoeder als handbagage het vliegtuig in van Schotland naar Nederland?

In een plastic potje (zit nog dicht) hebben we chocoladepoeder voor chocomelk zitten. Mag dit mee het vliegtuig in als handbagage? Moet dit nog aangegeven worden? We gaan van Edinburgh naar Schiphol

4 jaar geleden
3.1K

Antwoorden (1)

Normaal gesproken mag je etenswaar meenemen in je handbagage. Zeker als het potje nog niet open is geweest kan het geen probleem zijn. In de scanner letten ze op de vormen van hetgeen in je handbagage zit. Als ze de kleur van het poeder niet zouden kunnen zien na het uitpakken van het potje; maak het dan open en doe het in de prullenbak ná de loopband. (Is mij een keer overkomen met een zakje zand, dat ik had meegenomen als ondersteuning van mijn macro-lens van de camera).