Mag je met een beugel bh in het vliegtuig?

goedemiddag
volgende week ga ik vliegen naar parijs vanaf schiphol. ik las dat ik geen beugel bh aan kan op internet. klopt dit.

groeten.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
13.7K
jodyenboyke
4 jaar geleden
Nog nooit problemen mee gehad. Reis 2x p.j.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Als er metalen beugels in zouden zitten zou dat kunnenworden geweigerd, net als scharen, lange pincetten en tentharingen. Heeft te maken met de veiligheid (bedreigingen met een "prikker"). Over het algemeen moeten de scherpe onderdelen dan wel langer zijn dan 6 cm.
Het beste kun je de sites checken. Over het algemeen valt het best wel mee.

Antwoorden (2)

Dat klopt als de beugels in die bustehouder van metaal zijn, want die veroorzaken alarm als je door de poortjes loopt. Maar heb jij een beha met kunststof beugels dan kun je die gewoon dragen en is er niks aan de hand.
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Hoe kom ik te weten of de beugel van kunststof of metaal is?
Amadea
4 jaar geleden
Zijn ze soepel en meebuigend, dan is het kunststof. Zijn ze stug en onbeweeglijk, dan is het metaal.
“Op Schiphol ga je door een securityscanner die gebruik maakt van millimeter wave technologie. Het is snel en supersimpel: je gaat staan op de aangeven plek, doet je armen omhoog en de scan draait in twee seconden om je heen. Klaar! Scant de computer een voorwerp op je huid, dan fouilleert een beveiligingsmedewerker je voor de zekerheid.”
Aldus https://www.schiphol.nl/nl/security-check/

Dus met metalen beugels in je beha heb je kans op een fouillering door een medewerker. Het is niet zo dat jij, de beha, of de beugels daaruit, achter moeten blijven!

“Deze speciale technologie van de scanner zorgt ervoor dat je eigenlijk bijna niks af en uit hoeft te doen voordat je de scan ingaat. Dit in tegenstelling tot de metaaldetectiepoortjes van vroeger waarbij je vooraf alles van metaal in de bakken moest leggen. Je sieraden mogen dus gewoon om blijven en hetzelfde geldt voor je riem. Tenzij je van de cowboystijl bent, want riemen met grote gespen moeten wel af. Hier kunnen namelijk verboden voorwerpen achter verstopt worden.”
Bron: https://nieuws.schiphol.nl/door-de-securityscan-wat-moet-uit-of-af (van 12 januari 2018).

Wat er achter de beugels van een beha nog verstopt kan zitten, daar zal in deze omgeving niemand koud of warm van worden!

In Parijs moet je voor de terugreis wellicht nog metalen dingen in een bakje door de scanner laten gaan, en mogelijk is een beha met metalen beugels daar ook aanleiding voor fouilleren, maar verder zie ik geen problemen.
Engelstalige bron: https://www.parisaeroport.fr/en/passengers/flight-preparation/boarding-procedure/security-control .

(Overigens kun je met de trein ook al jaren behoorlijk vliegensvlug naar Parijs.)

Bon Voyage!
Bordensteker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
+ prima antwoord. Grote groepen vrouwen dragen een beugel Bh. Het zou behoorlijk consternatie geven indien al deze vrouwen bij de douane eruit gepikt worden. Verder heeft een zeer grote groep vrouwen helaas een prothese Bh nodig. Daar zit nog meer 'ijzer' in dan in de gewone beugel Bh. Deze bh's moeten nog meer op de plaats houden.
Het is net wat Bordensteker zegt, wellicht voelen ze onder de rand van de Bh, nadat je gescand bent.