Mag een gloeilamp mee in je koffer in het vliegtuig?

Rare vraag, maar ik heb voor mijn schoonbroer een lamp gekocht voor zijn verjaardag. Nu woont hij in New York en wil ik die mee nemen in mijn koffer die in het ruim gaat. Het gaat om een gloeilamp en een paar schroeven, zouden die mee mogen, of zou ik die in New York kopen?

Picture for question
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
8.3K
TurfGraver
5 jaar geleden
VS heeft 110 volt, lijkt mij handiger om daar te kopen.
Utrecht
5 jaar geleden
Laat maar thuis.
In de VS gebruikt men 110V (tegenover 220V in Europa).
1) de lamp gaat het niet doen
2) de stekker past niet

Antwoorden (1)

Het meenemen van een lamp in de handbagage zou geen probleem moeten zijn. Pak hem wel goed in zodat hij niet kan breken. Als de lamp op een accu werkt zou ik die zeker verwijderen voor het inpakken, accu’s kunnen namelijk ontploffen onder hoge druk. Anders even navragen bij de vliegtuigmaatschappij waar je mee vliegt.
5 jaar geleden
paulus811
5 jaar geleden
Handbagage? Er staat koffer die in het ruim gaat...