Waarom worden er geen camera beelden gemaakt tijdens de vliegreis in een cockpit als aanvullende op?

waarom worden er geen beeldopnames gemaakt in de cockpit van een vliegtuig als aanvulling op de zwarte doos voor wanneer een vliegtuig neerstort?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2.5K
LeonardN
5 jaar geleden
Voor zover ik kan vinden is dat idee al wel meermaals opgegooid, maar minstens zo vaak tegengewerkt door voornamelijk pilotenbonden in de VS.
https://www.aviationtoday.com/2017/03/28/icao-not-calling-cockpit-video-cameras-new-airplanes/
(ctrl-f "in the past") Hier zo'n aanvraag http://aviationweek.com/business-aviation/ntsb-calls-faa-cockpit-video-flight-data-and-aircraft-locator-upgrades

Antwoorden (1)

Omdat dat betekent dat er een extra apparaat in de cockpit moet worden ingebouwd, met alle kosten van dien. Zulke apparatuur is niet goedkoop, omdat je wil dat die altijd blijft werken, zonder zelf storingen te veroorzaken (zie de ramp met Swissair 111 waar brand ontstond door goedkoop geïnstalleerde TVs). En je moet de beelden opslaan in een recorder die in staat is om een crash te doorstaan - een simpel USB stickje voldoet dus niet.
De vraag is dan, welk probleem een camera precies oplost.