waarom kan een vliegtuig niet oneindig veel propellers hebben?

ik zie soms dat er vliegtuigen zijn met 4 propellers zijn en ik voeg me af of het niet mogelijk is om 6 of zelfs 8 propellers te hebben.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2.3K
LeonardN
5 jaar geleden
https://gizmodo.com/5891839/the-kalinin-k7-was-king-of-the-propeller-planes/ 8 stuks Er zal geen echt getal zijn waarbij het aantal ophoudt. Je zal vast een vliegtuig kunnen maken met 16 propellers of meer, maar de grote vraag is uiteindelijk: Waarom zou je dat doen? Je kan ook vast een auto maken met 40 banden, maar in de meeste gevallen zal dat meer nadelen geven dan voordelen.

Antwoorden (1)

wat bedoel je precies met je vraag, bedoel je het aantal bladen aan de propeller, of daadwerkelijk het aantal propellers.
het aantal bladen is vaak beperkt tot max 6 (C-130-J), dit heeft voornamelijk te maken dat (veel)meer niet mogelijk is omdat het mechaniek wat de bladen kan verstellen, daarmee bedoel ik de invalshoek t.o.v. de lucht.
het aantal propellers is vaak afhankelijk van het aantal motoren, de Tupolev 95 is een mooi voorbeeld, deze heeft twee propellers die tegengesteld aan elkaar draaien op 1 motor, hij heeft 4 motoren en dus 8 propellers.