Hoe werkt bagage bij korte vluchten?

Hoi iedereen ik vroeg me af hoe werkt bagage bij korte vluchten bijv naar Engeland. Je kan toch geen grote koffer meenemen maar een kleine? En die koffer hoef je dan toch niet op te halen bij de bagageband maar kan je toch gewoon meenemen in het vliegtuig?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.6K
Ritsuka
5 jaar geleden
Een klein koffertje is handbagage. Bij mijn vlucht naar Engeland moest ik deze op een weegschaal zetten, daar keken ze of hij onder de maximum maat zat en niet te zwaar was. Toen kreeg ik er een labeltje vsn goedkeuring aan, en mocht ik de koffer weer meenemen om hem in het vliegtuig in het vak boven de stoel te plaatsen.
tinus1969
5 jaar geleden
In de praktijk nemen inderdaad veel mensen die maar kort wegblijven (zakenreizigers en stedentrips) alleen maar handbagage mee. De meeste maatschappijen accepteren een rolkoffer (55x40x25, 10 kilo) en dat is genoeg voor schoon ondergoed en tandenborstel. Op korte vluchten zie je relatief veel mensen die ook maar kort wegblijven; maar je ziet dit ook bij langere vluchten gebeuren.

Antwoorden (2)

Natuurlijk kan je een grote koffer meenemen en die haal je dus bij de bagageband op. Je handbagage ka je meenemen in het vliegtuig daar gelden regels voor hoe groot die mgen zijn die zijn het zelfde als een verre vlucht. Kijk voor je handbagage op de website van je maatschappij
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ja maar als je een klein koffertje meeneemt en hand bagage dan moet je je koffer alsnog ophalen bij de bagageband?
ronron1212
5 jaar geleden
Ja in het vliegtuig mag je maar een handbagage meenemen. Een tweede koffer al is die klein moet in het ruim
ronron1212
5 jaar geleden
Aan boord van een vliegtuig is niet meer ruimte dan op een verre vlucht.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dus nog ff 1x groot of klein? Alles moet in het ruim qua koffers?
ronron1212
5 jaar geleden
! handbagage per persoon rest in het ruim
Ik vloog in 2017 vrijwel wekelijks naar Londen en moest heel vaak mijn rolkoffer voordat ik het vliegtuig instapte, afgeven. Deze werd dan alsnog in het bagageruim vervoerd en kwam in Londen op de bagageband terug. Dus ondanks dat je handbagage binnen de regels valt, zijn de bagagevakken boven de stoelen zo overvol dat het alsnog niet past. De bagagevakken zijn een stuk kleiner dan bij intercontinentale vluchten, maar ook daar is het geen uitzondering dat handbagage alsnog in het ruim gaat.