mag je maar een deel van je vlucht met het vliegtuig gebruiken?

Ik wil een vlucht boeken naar azie en zie dat de vlucht vanuit belgie veeeel goedkoper is maar dat het vliegtuig een 6 uur lange stop heeft op Amsterdam (Amsterdam is veel dichterbij voor mij). Mag je dat eerste deel van de vlucht gewoon laten vallen dat ik pas in Amsterdam opstap? of is dat op een of andere manier aan elkaar verbonden? (zijn wel andere vluchtnummers)

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (1)

Nee, dat gaat niet werken; als je niet instapt/incheckt in Belgie, dan vervalt je hele reis, omdat men er dan vanuit gaat dat je niet bent op komen dagen. Bovendien beschermt de maatschappij op die manier zijn markten.
Als je geen ruimbagage hebt dan zou je op de terugweg wel de laatste vlucht kunnen laten vervallen, en vanaf Schiphol naar huis gaan. Hopelijk staat je auto dan niet in Belgie...
Toegevoegd op 14 maart 2018 13:42: tekst
gvrox
6 jaar geleden
kierkegaard47
6 jaar geleden
Inderdaad. Dit was vroeger een populaire 'loophole' waar mensen gebruik van maakten maar die vlieger gaat nu dus niet meer op, daar wordt expliciet op gechecked voor zover ik weet.