Mag je altijd ruimbagage meenemen in een vliegtuig ongeacht klasse(bv economy/business)?

Oftewel: staat de klasse waaronder je vliegt los van of je wel/niet ruimbagage mag meenemen? (los van het feit 'hoeveel')

6 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik heb nog nooit gehoord van een reguliere vlucht waarbij je geen ruimbagage mee mag nemen. Soms moet je wel betalen (bij prijsvechters, die ook weer vaak geen business/1st class kennen) voor ruimbagage.
Utrecht
6 jaar geleden
Ook bij KLM moet je bijbetalen in Economy (tenzij je FB Elite member bent).
Bijbetalen voor ruimbagage is niet meer voorbehouden aan de prijsvechters.

Het beste antwoord

Ja, dat mag. Er zijn soms wel beperkingen aan het gewicht dat je mee mag nemen, dit kan ook nog per klasse verschillen. Zo mag je als eerste klas passagier meestal meer meenemen dan als economy class passagier. Met name bij discounters, maar bijv. ook bij veel KLM-vluchten binnen Europa, moet je extra betalen om ruimbagage mee te nemen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+Ik ga er ook vanuit dat dit het antwoord is, heb het ook nog niet anders gezien.
Utrecht
6 jaar geleden
Bij alle KLM vluchten moet je als Economy passagier bijbetalen voor ingecheckte bagage.

Andere antwoorden (1)

Nee, je kunt niet altijd ruimbagage meenemen in de goedkope klasse. Bij prijsvechters is voor economy klasse ruimbagage niet inbegrepen en moet je daarvoor bijbetalen (Ryanair, EasyJEt, enz) of is het zelfs helemaal niet toegestaan (Royal Air Maroc, klasse Essential). Ook bij het zoeken van goedkope tickets op vergelijkingssites kom je soms tegen dat bij economy klasse op bepaalde vluchten geen ruimbagage mogelijk is. Omdat veel mensen in die klasse geen ruimbagage meenemen, wordt er steeds minder ruimte voor gereserveerd.