Waarom hebben piloten andere veiligheidsriemen dan automobilisten?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Piloten in vliegtuig met schietstoel moeten echt heel goed vast zitten . Passagiers in lijn toestellen dragen riemen ter bescherming tegen lucht zakken vooral verticale bewegingen . Bij landen en dalen zodat ze op hun stoel blijven zitten zijdelingse impact komt bijna niet voor in een vliegtuig ( gelukkig ) en zowel ja heeft het ook geen nut .

Antwoorden (2)

Omdat een vliegtuig andere bewegingen kan maken dan een auto. Bijvoorbeeld op en neer.
Bij een auto zijn veiligheidsriemen alleen nodig voor de veiligheid bij aanrijdingen.
Bij een vliegtuig zijn de riemen niet van nut bij botsingen, maar alleen om stevig in de stoelen te blijven zitten.
6 jaar geleden
Een vliegtuig kan theorie elke kant op bewegen. De riem van de piloten is dus anders ontworpen, dan die van een auto, waarbij je vooruit/achteruit of naar links/rechts gaat.