enkele reis vliegen, kan dat?

ik be van plan naar aruba te vliegen , om kennis te bezoeken. Weet niet hoe lang ik blijf....mss domme vraag, maar kan je een enkele vliegreis boeken????....en later weer terug uiteraard...of ik vind het daar zo super!!!! (lol)

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Officieel heb je inderdaad een uitvliegticket of een doorreisticket nodig om het land weer te verlaten. Echter wordt er in de meeste gevallen niet naar gekeken, maar dat risico wil je natuurlijk liever niet lopen. Een mogelijkheid is om gebruik te maken van Fly onward. Dit is een website waar je een vliegticket koopt voor slechts 10 dollar die vaak geldig is voor 24 uur. Je kiest een land vanwaar je vertrekt met de datum (binnen de 30 dagen wanneer je het land in gaat). Deze kun je kopen de dag voordat je vliegt. Wanneer je naar Aruba gaat kun je deze dus gebruiken. Het is gewoon een echt ticket alleen hij vervalt weer na een bepaalde periode. Ik heb er al meerdere keren gebruik van gemaakt en het werkt ontzettend handig, want je toont gewoon een officieel uitreisticket.

Nee, dat kan niet zomaar. Als je Aruba binnenkomt wordt door de migratiedienst gekeken of je een terugreis- of doorreisticket hebt. Dat is één van de 'toelatingseisen' om het land binnen te komen. Je mag in principe maximaal 30 dagen blijven, maar je kunt verlenging aanvragen als je langer dan 30 dagen op Aruba wil blijven. Als toerist mag je niet werken op Aruba, dus als je geld op is zul je terug naar huis moeten.

Bronnen:
http://www.arubavakantiegids.nl/reisinform...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100